
Sebastiaan van Kemenade, student management toerisme aan de NHTV, is tijdens de Reiswerk Studenten Challenge in Marrakech uitgeroepen tot Reiswerk Talent 2017. Sebastiaan heeft tijdens de Challenge laten zien ‘dat hij innovatief is en heel goed kan samenwerken’. Met zijn uitverkiezing mag hij deelnemen aan het ANVR-congres van 16 tot en met 19 november in Sevilla.
Reiswerk organiseert jaarlijks de Reiswerk Studenten Challenge voor hbo-studenten Toerisme, IT, communicatie en online marketing. Het doel is om het aanstormend talent te laten ervaren wat het werken in de reisbranche inhoudt en om dit talent een podium te bieden om zichzelf te presenteren aan de branche. Tijdens de Challenge spelen de deelnemers in acht teams de Reiswerk Game. De game bestaat uit opdrachten met situaties uit de echte reisbranchepraktijk. Dit jaar was de opdracht om een innovatief businessconcept te ontwikkelen voor een joint venture tussen een reisbedrijf en een start-up van binnen of buiten de reisbranche. De studenten werden begeleid en gecoacht door professionals uit de branche.
Team Award
Op de laatste dag van de Reiswerk Studenten Challenge presenteerden de acht groepen hun businessconcept. De Dragons Den, bestaande uit vertegenwoordigers van TUI, Transavia, Sunny Cars en start-up Daytrippi, beoordeelden de plannen en de presentaties. Team acht (Marino van Blankers, Inez Schoenmakers, Maaike Theuws, Lynn Greeven, Esther Woerdman, Elleke Lieverdink, Ellen van Dooren en Danny Kaan) ging er uiteindelijk vandoor met de Team Award. Zij wonnen met hun concept om het wachten bij de gate leuker en inspirerend te maken via een tool die geïntegreerd zit in de app. Dit idee is door TUI en Transavia geadopteerd en gaat binnen deze twee bedrijven concreet uitgewerkt worden.
Erik-Jan Gelink van Transavia: ‘Dit idee sluit aan bij een concrete behoefte van de passagier en past goed bij onze doelstelling om de reis voor de passagier zo aangenaam mogelijk te maken. Dit team is erin geslaagd om met een innovatief idee te komen dat op een touchpoint van de customer journey de passagiersbeleving optimaliseert.’ Suzanne Goossen van TUI sluit zich hier ook bij aan: ‘Wij gaan dit idee heel graag samen met Transavia uitwerken. Het past volledig bij de opdracht om vanuit een samenwerking een innovatief idee verder te ontwikkelen.’
De winnaars van de Team Award hebben tickets gekregen voor het Reiswerk Employability Event, ANVR/Schiphol Travel BBQ, Shopping Today en de World Tourism Day. Eén van de andere teams is door TUI uitgenodigd om te onderzoeken of hun concept, om iets te doen aan de review stress die veel consumenten ervaren, verder uitgewerkt kan worden.
foto: Rian Verkooijen, arbeidsmarktspecialist Reiswerk, Sebastiaan van Kemenade en Marco van Leeuwen, docent Travel aan NHTV.