
Schiphol heeft vandaag officieel Lounge 2 geopend. De compleet vernieuwde lounge, in het hart van de terminal, is ingedeeld in zeven themawerelden waarin de reiziger centraal staat.
De verbouwing van Lounge 2 is onderdeel van het Masterplan: een kwaliteitsverbetering van Schiphol ‘om de capaciteit te vergroten en de efficiency en het comfort voor reizigers te verbeteren’. Executive Vice President & Chief Commercial Officer van Schiphol Group André van den Berg: ‘We geven onze passagiers in het kader van 100 jaar Schiphol een prachtig cadeau. Het is een internationaal onderscheidende lounge geworden waar voor de reiziger niet één, maar zeven werelden open gaan.’
Iedere themawereld biedt de vertrekkende reiziger een beleving: van ‘Luxury’ tot ‘Family’ en van ‘Modern Dutch’ tot ‘Care & Wellness’. Elke themawereld kenmerkt zich door eigen materiaalgebruik, design en is voorzien van bijpassende services, zoals zitgebieden, horecagelegenheden en winkels.
De verbouwing van Lounge 2 heeft ruim anderhalf jaar in beslag genomen. De werkzaamheden vonden gefaseerd en zoveel mogelijk in de avonduren plaats zodat het proces in de lounge gewoon kon doorgaan. Winkels bleven gedeeltelijk open in kleinere en tijdelijke locaties en reizigers konden eveneens gebruik maken van het aanbod in Lounge 3.
De ambitie van Schiphol Group is om de luchthaven Schiphol te ontwikkelen tot Europe’s Preferred Airport: de voorkeursluchthaven voor reizigers, airlines en logistieke dienstverleners. Jaarlijks reizen ruim 15 miljoen mensen via Lounge 2. Meer dan de helft, 61 procent, hiervan stapt over op Schiphol. Voor de overige reizigers is Schiphol het startpunt van hun reis. Door de verbouwing is er ongeveer 20 twintig procent aan winkel- en horecaruimte bijgekomen.