
De Saudi Tourism Authority (STA) heeft een nieuw kantoor geopend in de Benelux. Het kantoor maakt deel uit van de strategie om Saoedi-Arabië als reisbestemming te lanceren en de bekendheid van het authentieke thuisland ‘Saudi’ op het Arabisch Schiereiland onder de aandacht te brengen, nu reizigers over de hele wereld weer op reis kunnen. Saoedi-Arabië kan al sinds augustus jongstleden worden bezocht door gevaccineerde internationale reizigers. Het Benelux-kantoor wordt gefaciliteerd door Interface Tourism Netherlands in Amsterdam.
STA heeft nu kantoren in elf markten die samen 21 landen bedienen. Het uiteindelijke doel is om vijftien kantoren over de hele wereld te hebben om de bekendheid van Saoedi-Arabië te vergroten.
Fahd Hamidaddin, CEO van de Saudi Tourism Authority: “STA richt zich op het uitbreiden van een wereldwijd netwerk om een totaalaanbod te kunnen leveren en klaar te zijn voor de toekomst. We bouwen aan een wereldwijd team van professionals om Saudi’s diverse aanbod aan culturele hoogtepunten, werelderfgoedlocaties en authentieke Arabische gastvrijheid onder de aandacht te brengen.”
De vertegenwoordiging in de Benelux verzorgt de marketing- en sales activiteiten en samenwerkingen met touroperators, reisagenten en andere belanghebbenden in de branche om naamsbekendheid te creëren en het aantal boekingen te doen toenemen. Dit alles in lijn met de missie en strategie van STA.
Het Benelux-kantoor wordt dus gefaciliteerd door Interface Tourism Netherlands in Amsterdam. “We zijn al begonnen met het verkennen van de reisbranche in de Benelux en de reacties zijn zeer positief”, aldus Milanka Vukovic, Market Director voor STA. “We zijn actief op zoek naar mogelijkheden om te co-investeren met partners die Saoedi-Arabië graag als onontdekte nieuwe bestemming aan hun aanbod willen toevoegen.”
(foto: STA)