
RIU Hotels & Resorts heeft 17 nieuwe protocollen opgesteld die de hotels zullen begeleiden na het heropenen. Deze protocollen geven details over het werk van elke hotelafdeling om gasten en personeel de hoogste veiligheidsgaranties te bieden.
De afdelingen die de nieuwe maatregelen voortaan in hun dagelijkse werkzaamheden zullen toepassen, zijn onder meer: receptie, huishouding (schoonmaak), eetzalen, bars, keukens, zoetwaren, goederenontvangst, technisch servicecentrum, industriële zones, personeelsruimtes, personeelsvervoer, fitness en entertainment.
De protocollen zijn opgesteld door RIU-professionals in samenwerking met Preverisk Group, een internationaal adviesbureau gespecialiseerd in gezondheids- en veiligheidsadvies, auditing en training in de toeristenindustrie. De samenwerking heeft deze set protocollen opgeleverd die specifieke, praktische oplossingen bieden voor alle verschillende gebieden van de hotels.
De volgende stap zal zijn om een netwerk te creëren om deze kennis te delen en te verspreiden onder alle sectorspelers die dat willen. Als onderdeel van deze alliantie krijgen alle deelnemers ook toegang tot door Preverisk-ontwikkelde trainingsmodules, waarin de implementatie van de aanbevolen maatregelen wordt uitgelegd. Deze protocollen zijn al in handen van Spaanse en internationale regionale overheden, evenals TUI Group, voor hun toezicht
De keten heeft alle 99 hotels in 19 landen gesloten, maar richt zich nu op het werk dat nodig is om de activiteiten opnieuw op te starten en het personeelsbestand terug te verwelkomen.