
Maandagavond organiseerde cruiserederij Regent Seven Seas een diner voor diverse reis- en cruisemedia. Tijdens een presentatie vooraf werd het laatste nieuws over het nieuwste schip van de vloot en het komende seizoen gedeeld.
In hotel Pillows Maurits at the Park in Amsterdam werden de gasten ontvangen door Marcel von Rotz (sales manager Northern Europe, Eastern Europe, Benelux & Africa) en Ninette Neuteboom (USP Marketing). Tijdens de presentatie en avond stond uiteraard het jongste lid van de rederij centraal; de Seven Seas Grandeur, die in november te water gelaten wordt voor een eerste periode in het Middellandse Zeegebied en later vanaf Miami voor Caribische cruises.
Fabergé-ei
Er werd onthuld dat de rederij een samenwerking is aangegaan met House of Fabergé, wat onder andere inhoudt dat zich onder de vele miljoenen dollars aan kunst aan boord van het nieuwe schip een speciaal ontworpen Fabergé-ei zal gaat bevinden, en dat de beschermvrouwe van de Grandeur niemand minder is dan Sarah Fabergé. In december zal zij het schip officieel dopen in Miami. Ook is sinds deze week bekend dat Regent Seven Seas een samenwerking aangegaan is met de Global Hotel Alliance.
Starlink
Waar het internet tijdens het cruisen zoals gebruikelijk in de cruisewereld nu nog via satelliet binnenkomt, zal op de Seven Seas Grandeur voor het eerst worden samengewerkt met Starlink, het satellietsysteem van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX van Elon Musk. Dit internet zal naar verwachting sneller zijn en daarmee dichter in de buurt van de snelheid van internet aan land komen. Het gebruik van Starlink wordt de komende tijd ook uitgerold op de andere schepen van de rederij.
Eigen niveau
Volgens Von Rotz lopen de zaken voor de rederij, na een initiële terughoudendheid net na de pandemie, heel positief. ‘Elke vaart is volgeboekt, en met uitzondering van enkele suites ook de doopvaarten van de Grandeur.’ Voor Von Rotz, die al sinds 1992 in de cruisewereld werkzaam is, is Regent Seven Seas qua aanbod en sfeer niet te vergelijken met andere (luxe) rederijen. ‘Regent zit echt op een eigen niveau. Het biedt de gezelligheid van grote schepen, maar je staat nooit in de rij en het serviceniveau en de luxe liggen heel hoog. Het concept is dat je van voren iets meer betaalt, maar gedurende de hele vaart de portefeuille in de kluis kan laten liggen. Ook op het nieuwe schip zal de verhouding personeel-gast 2 op 3 zijn.’
Rocky Mountaineer
Tijdens de Regent-cruises zitten zaken als drank, internet, transfers en vliegreizen inbegrepen, maar ook 3500 van de 5000 excursies zijn inclusief. Von Rotz: ‘Excursies zijn voor ons geen verdienmodel. Je kan er dan ook naar wens aan deelnemen, al zou je er zelf twee of drie per dag willen doen. Het product zelf is echt onderscheidend en gaat veel verder dan enkel citytrips. Naast (128 nieuwe) culinaire trips als bijvoorbeeld ons ‘Where the chefs eats’-programma, waarbij we op bestemming lokale markten en wijnproeverijen doen, hebben we unieke architectuurtours. Daarbij ga je echt een stapje verder, denk aan het waterfrontgebied in Oslo of ontdekken hoe een vliegtuig wordt gebouwd in Seattle.’
Sinds een week het zijn er door Regent verschillende nieuwe cruises geïntroduceerd waarbij een de vaart wordt gecombineerd met beroemde treinreizen als de Rocky Mountaineer of meerdaagse landprogramma’s in onder andere een Zuid-Afrikaans gamedrive-resort.