
Met een nieuw logo en een nieuwe brochure gaat Oad Bus het nieuwe jaar in. Deze ingrediënten moeten voorgoed een punt zetten achter de negatieve sfeer rond het faillissement van het ‘oude’ Oad. ‘De klant moet weten dat Oad weer springlevend is’, stelde retailmanager Marieke Jansen dinsdagavond op een bijeenkomst met reisagenten in Hilversum.
Op uitnodiging van Oad woonden 125 reisagenten in Hilversum de filmvoorstelling Gooische Vrouwen 2 bij. In totaal hadden zich deze week zo’n 500 agenten aangemeld voor voorstellingen van de nieuwe rolprent. Voorafgaand aan de voorstelling presenteerde Marieke Jansen de plannen voor de toekomst. Na een snelle terugblik op het eerste jaar sinds de doorstart werd vooral vooruit gekeken. Jansen: ‘Door de klassieke Oad-krachten te combineren met moderne innovaties willen wij onze succesvolle doorstart komend jaar voortzetten.’
Doelgroep
Met moderne toevoegingen aan het klassieke ‘Oad-beeld’ wil de touroperator de doelgroep verbreden. ‘We willen begin volgend jaar starten met een campagne’, stelde Jansen. We zullen er alles aan doen weer bij de klant in beeld te raken en de interesse van nieuwe klanten te wekken. Het nieuwe logo houdt vast aan de sterke punten van het oude, zoals de krachtige ‘O’, maar straalt een modern, eigentijds charisma uit. Hetzelfde geldt voor de nieuwe zomergids, waarin we kiezen voor een persoonlijke aanpak.’
De nieuwe brochure onderscheidt zich volgens haar door veel inspiratie te bieden, en niet alleen maar informatie. ‘Klanten moeten het magazine met plezier lezen.’
Foto: het team van Oad Bus (vlnr): Marloes Poppe, Marloes Kolenbrander, Marieke Jansen en Jeroen Collenteur.