
NS International lanceert een grote campagne voor het najaar, waarbij samen met touroperators de aandacht wordt gevestigd op stedenreizen per trein. De kortingen op trips naar bijvoorbeeld Berlijn, Antwerpen, Lille, Londen en Parijs kunnen oplopen tot 80 procent.
Samen met Holland International, de Jong Intra Vakanties, Sunair en Treinreiswinkel wordt via reclame-uitingen promotie gemaakt. De boekingsperiode loopt tot 30 september, reizen kan tot en met 15 november.
‘Met deze campagne profiteren ook touroperators en het retailkanaal. Met aantrekkelijke vanafprijzen van respectievelijk 98 euro voor een 2-daagse en 199 euro voor een 3-daagse stedentrip op basis van een hotelverblijf (LO) richten we ons op een landelijke doelgroep van stedentrippers in alle leeftijdsklassen en op gezinnen met schoolgaande kinderen die weg willen in de herfstvakantie’, zegt Annemarie Ariesen, manager Business to Business bij NS International.
Stijging touroperators
In navolging van vorig jaar komen er vier consumentencampagnes voor het retailkanaal. ‘Vorig jaar hebben de campagnes geresulteerd in een opmerkelijke stijging van zowel losse tickets als pakketreizen naar de populaire steden. Het marktaandeel van de touroperators is daardoor gestegen naar bijna 20 procent van de totale omzet in de reisbranche. Met inzet van tv-commercials, posters op het stations, nieuwsbrieven naar meer dan 350.000 abonnees, webvertising en advertenties zetten we vol in op de promotie van stedentrips per trein.’
Inspiratie
Op de agentensite voorziet NS International in actuele tips en verwijzingen. Inspiratie en informatie is te vinden op TravEcademy en NSInternational.nl/agent.