
Het onlangs gelanceerde distributieplatform Dutch Travel Services (DTS) heeft de afgelopen maanden de markt warm gemaakt voor een samenwerking en verwacht daar nu de vruchten van te gaan plukken. Gezien het aantal partners waarmee in korte tijd een samenwerking tot stand is gekomen, heeft het systeem zichzelf al bewezen. Dat zegt Sandra van der Wal, die binnen de organisatie als Sales Manager is aangesteld.
‘Alles wat je wilt in één systeem, handig voor (zelfstandig) reisagenten, touroperators, OTA’s, enzovoorts. Het is een samenkomst van partijen. Partners noemen ons distributieplatform de ‘holy grail’ voor de reissector.’
‘Op het DTS-platform boek je niet alleen standaard pakketreizen, je vindt er ook rondreizen, fly-drives en een virtuele touroperator (VTO). Touroperators kunnen op deze manier ook hun specialistische aanbod online boekbaar maken voor de retail, iets waar voorheen voor gebeld en gemaild moest worden. Wij werken samen met NetMatch, die op Peakwork-technologie bouwt. Daar waar het aankomt op techniek voor de reisbranche is Peakwork echt het beste van het beste. Met al onze ervaring en met de feedback die we krijgen, zijn we van mening dat we met DTS de nieuwe en rijkere standaard neerzetten, die de snel veranderende klantwensen ondersteunt.’
Totaalpakket
Op de vraag wat DTS nu zo’n goed distributieplatformen maakt, antwoordt Van der Wal weten: ‘Wij ontsluiten ál het aanbod van touroperators, het platform is supersnel en de prijzen en de beschikbaarheid zijn accuraat. De prijs die je ziet, is wat je boekt. Bij een zoekopdracht zie je snel wie de goedkoopste aanbieder is en rond je de boeking gemakkelijk af. Daarnaast vind je er ook onze VTO. Hierachter hangen meerdere beddenbanken, DMC’s en luchtvaartmaatschappijen. Zowel lowcost als lijndienst. Wanneer een reisagent boekt via onze VTO, dan nemen wij de verantwoordelijkheid over, zijn wij de uitvoerder. Dit is nu natuurlijk een hot topic geweest in de afgelopen periode.’
Lees het volledige interview in TravMagazine #43 die vandaag verschijnt.