
Norwegian Cruise Line Holdings Ltd, met merken Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises en Regent Seven Seas Cruises, annuleert vrijwillig alle cruises tot en met 11 april 2020 voor alle cruisemerken. ‘De tijdelijke annulering van cruises draagt bij aan de inspanningen over de hele wereld om de verspreiding van het COVID-19 coronavirus in te dammen. Deze maatregeling is zorgvuldig genomen en er zijn geen bevestigde gevallen van COVID-19 besmettingen aan boord van haar vloot van 28 schepen.’
Cruises die nu nog varen zullen vroegtijdig worden beëindigd en gasten zullen hierbij zo snel mogelijk van boord gaan. Zij krijgen hulp met hun reisarrangementen.
‘De veiligheid en het welzijn van onze gasten en bemanning is onze hoogste prioriteit. Nu het COVID-19 coronavirus invloed heeft op gemeenschappen overal ter wereld, hebben wij per direct voor al onze merken alle cruises vrijwillig geannuleerd,’ aldus Frank Del Rio, president en CEO Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. ‘Wij begrijpen dat dit voor ongemak kan zorgen bij onze reizigers en reispartners tijdens deze snel evoluerende en uitdagende tijden, en wij waarderen hun begrip terwijl wij samen- werken met lokale, federale en wereldwijde instanties om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan.’
Gasten die een cruise hebben geboekt met vertrek tussen 13 maart – 11 april met Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises of Regent Seven Seas Cruises worden verzocht contact op te nemen de cruisemaatschappij of organisatie waar zij hebben geboekt voor meer informatie. Alle gasten op deze getroffen cruises ontvangen een cruise credit van 125%, gebaseerd op de waarde van de geannuleerde cruise, en het kan worden ingewisseld voor een toekomstige cruise t/m 31 december 2022. Gasten die geen gebruik willen maken van het 125% cruise credit kunnen een verzoek indienen voor een 100% terugbetaling welke binnen 90 via de oorspronkelijke betaalmethode terug wordt betaald. Voor commissies op geannuleerde cruises voor reispartners geldt het normale beleid.