
FRAM, een van de oudste en bekendste Franse touroperators gaat uitbreiden naar Nederland en België. In 2026 wordt België als eerste geïntroduceerd, gevolgd door de lancering in Nederland. De touroperator heeft Sofie Van den Driessche aangesteld als Algemeen Directeur voor de Benelux. Van den Driessche heeft meer dan twintig jaar in leidinggevende functies gewerkt bij belangrijke spelers op de Belgische markt en was van 2020 tot 2024 General Manager van TUI België.
In haar nieuwe rol bij FRAM gaat Van den Driessche FRAM in België en Nederland structureren en samenwerkingen met retailers en distributeurs ontwikkelen. ‘Ik ben verheugd om FRAM te vervoegen op dit cruciale moment in zijn groei. De Belgische en Nederlandse markten hebben duidelijke verwachtingen en een sterke traditie van georganiseerde reizen. Mijn prioriteit is om een aanbod op te zetten dat voldoet aan de lokale behoeften en duurzame partnerschappen te creëren met de onafhankelijke distributiekanalen’, aldus Van den Driessche.
Cyrille Fradin, voorzitter van de Karavel-FRAM groep, voegde daaraan toe: ‘De komst van Sofie is een belangrijke stap in onze strategie om onze aanwezigheid in de Benelux uit te breiden. Haar uitgebreide kennis van de Belgische en Nederlandse markten en haar vermogen om lokale spelers te verbinden, zullen essentieel zijn voor ons succes.’
Geleidelijke lancering in België en Nederland
De Franstalige versie van FRAM.be en FRAM PRO wordt in januari/februari 2026 gelanceerd, gevolgd door de Nederlandstalige versie in mei 2026. Een lokale klantenservice zal deze lanceringen ondersteunen. FRAM voorziet een multichannel aanwezigheid in België, naast een klein netwerk van eigen kantoren ligt de focus op samenwerking met de reisagent die via een B2B portaal zal kunnen boeken. Ook zal er een B2C-website gefaseerd worden gelanceerd.
Aangepast aanbod voor de Belgische en Nederlandse reiziger
FRAM presenteert een aanbod dat aansluit bij de voorkeuren van de Belgische en Nederlandse reiziger. ‘Rondreizen: een brede waaier aan begeleide reizen, een historische specialiteit van FRAM. Flexibiliteit: uitgebreide flexibiliteit voor pakketreizen, waaronder de keuze van vertrek luchthaven (Brussel, Charleroi, Lille, Eindhoven, Dusseldorf, …), luchtvaartmaatschappij (Brussels Airlines, TUI Fly, Transavia, Ryanair, Corendon airlines, …) en de duur van het verblijf heeft de klant volledig zelf in handen. Tot slot de Clubs: de merken Framissima en Framissima Premium, aangevuld met producten die aansluiten bij de verwachtingen van de Belgische klant.’
Over FRAM
Opgericht in 1949, is FRAM naar eigen zeggen een van de grootste Franse touroperators, gespecialiseerd in rondreizen en clubvakanties. Het merk biedt een breed scala aan bestemmingen en is bekend om zijn sterke merken zoals Framissima, Framissima Premium en Jumbo. FRAM is een toonaangevende speler in de verkoop van pakketreizen en heeft een dynamische multichannelstrategie die jaarlijks honderden duizenden klanten bedient.
Geef een reactie