
ANWB-dochter FOX Reizen verwacht volgend jaar zo’n kwart van alle omzet via de retail binnen te halen. ‘Een sterke speler heeft multichannel nodig’, zegt topman Norbert Good, die sinds juni aan het roer staat van de reisspecialist.
Om de reikwijdte in de retail te vergroten breidt FOX de samenwerking met diverse ketens uit. Naast VakantieXperts en de Veluwegroep verkopen nu ook de winkels van D-reizen en TravelXL het label, dat zowel rondreizen als maatwerk aanbiedt. ‘Er lopen nog gesprekken met andere partijen’, laat Good weten.
De samenwerking is geen gloednieuwe strategie. ‘In het verleden heeft FOX altijd wel samengewerkt met reisbureaus, maar we willen een tandje bijschakelen’, vindt Good. Reisbureaus kunnen via een eigen agentensite inloggen. ‘Ons hele assortiment staat hen ter beschikking.’
Ondanks de groeiende band met de retail stelt Good dat FOX vooral een B2C-merk zal blijven. ‘Dat is onze core business’.
Nieuwe bestemmingen
FOX lanceerde onlangs Taiwan en Colombia als nieuwe bestemmingen. ‘Die zijn sinds twee weken boekbaar.’ Ook Panama en de Filippijnen worden binnenkort toegevoegd.