
FlixBus viert 3,3 miljoen vervoerde passagiers in Nederland sinds haar marktintrede tweeënhalf jaar geleden. Sinds eind maart is Jesper Vis, voormalig directeur Halo Travel en werkzaam bij Eurail.com, als directeur verantwoordelijk voor de Nederlandse zaken van FlixBus en zal het nieuwe FlixBus kantoor in Amsterdam openen.
In 2017 breidt FlixBus flink uit in Nederland, nieuwe binnenlandse en internationale routes starten op 27 april en begin mei en juni. Hierbij wordt Limburg, maar ook Groningen beter aangesloten aan de Randstad. De mobiliteitsaanbieder kijkt vooral naar de regio’s, die met het huidige OV minder goed zijn ontsloten.
‘Op dit moment zijn twee derde van de Nederlandse FlixBus klanten jonger dan 35 jaar oud. FlixBus heeft een traditioneel en veilig transportmiddel hip gemaakt. Wij zijn vooral door onze digitale aanpak bijzonder attractief voor jonge reizigers. Onze ervaring in Duitsland laat zien dat later meer en meer oudere doelgroepen met de FlixBus zullen reizen’, vertelt Jesper Vis.