
Het Belgische luxe label Exclusive Destinations heeft dinsdagavond een succesvolle bijeenkomst voor agenten en ZRA’s gehouden. Bijna 80 bezoekers kwamen naar Hotel Breukelen, waar zeven brochures voor het nieuwe seizoen werden gepresenteerd.
Oprichter en directeur Marc van Zeveren, die vanuit België was overgekomen, benadrukte dat Exclusive Destinations niet direct aan de consument verkoopt, maar geheel via de agent werkt.
Verkooppunten
Exclusive Destinations heeft inmiddels zo’n 250 tot 300 verkooppunten in Nederland, zowel reisbureaus als ZRA’s, zegt Ger Swinkels, die samen met Monique de Vos verantwoordelijk is voor de Nederlandse markt.
‘We hebben een goede landelijke dekking. We werken alleen met agenten die ons kunnen en willen verkopen. Agenten die ons willen verkopen, kunnen ons mailen. Dan bekijken we hoe we het partnership kunnen invullen. We zullen mensen die voor ons gaan volledig ondersteunen.’
Volgens Swinkels is geen target voor het aantal Nederlandse passagiers gesteld. ‘Dat is ook lastig in te schatten. We hebben een aanvullend en uniek product, dat zowel los als in pakketten is te boeken.’
Dat Exclusive Destinations uitsluitend via de retail verkoopt, is ook te merken aan de marketing. Er staan voor dit jaar veel studiereizen voor de Nederlandse agent en ZRA’s op stapel. Ook worden in samenwerking met hotels meer activiteiten voor de agent ondernomen.
Brochures
De zeven brochures voor deze zomer zijn verdeeld over Dichtbij, Nabije- en Midden-Oosten, Middellandse Zee I (Spanje & Portugal), Middellandse Zee II (Italië), Middellandse Zee III (Balkan, Griekenland, Cyprus, Turkije en Marokko), Worldwide (met onder andere Mauritius, Seychellen, Réunion, Malediven, Thailand, Bali, Vietnam, Maleisië, Caribean & U.S.A. ) en de nieuwe Afrika brochure (Zuidelijk- & Oost-Afrika).
Er is keus uit meer dan 1.200 hotels, met onder andere zo’n 80 Relais & Châteaux, 60 Small Luxury Hotels en 150 Leading Hotels of the World. Daarnaast claimt Exclusive Destinations claimt marktleider te zijn voor golfreizen op de Belgische markt.
Prijzen
Bij de verloting vielen vier bezoekers in de prijzen. Monique Kusters (Toerkoop Bodegraven) won 3 nachten voor 2 personen in 5-sterrenHotel Botanico op Tenerife, Sietske Meusen (Personal Touch Travel) won 3 nachten voor 2 personen in het 5-sterren Mulia Resort in Nusa Dua (Bali), Mirjam van Os-Benschop heeft een plek gewonnen op een luxe studiereis naar Abu Dhabi met vluchten van Etihad Airways. Ook Mirjam van Os-Benschop van VX Oudewater Montfoort mag hierop mee.
Foto: het team van Exclusive Destinations (vlnr) Ger Swinkels en Monique de Vos van Exclusive Destinations Nederland, oprichter en directeur Marc van Zeveren en Geert Vandevelde (manager vluchten).