
Erik Spliet vertrekt per 1 mei bij Kuoni/Tenzing Travel. Hij werd in 2011 aangesteld bij Kuoni als commercieel manager om de commerciële afdeling te hervormen en het marketingbeleid te vernieuwen.
Spliet stond aan de wieg van de vernieuwde strategie met een sterke focus op de klant en de toegevoegde waarde vanuit de reisspecialisten en heeft deze binnen de E-commerce, Marketing en Retail Sales afdelingen doorgevoerd. Hij speelde daarnaast een belangrijke rol in de verzelfstandiging van Kuoni Nederland met als laatste belangrijke project de rebranding van Kuoni naar Tenzing Travel.
‘Nu de grootste stappen zijn gezet en er een gezonde basis ligt voor verdere groei is het goed om naar iets nieuws uit te kijken’, aldus Spliet. Eigenaar Hans de Wilde vult daarbij aan: ‘Er staan voorlopig geen nieuwe strategische marketinguitdagingen op de planning, het is nu aan de organisatie om het uitgestippelde marketingbeleid van Erik te continueren. De Wilde, van origine marketeer, zal de leiding van de commerciële afdeling zelf op zich gaan nemen.
Wat Spliet in de toekomst gaat doen is nog niet bekend. ‘Ik hou alle opties open.’