
Vanaf Eindhoven Airport verschijnen meer en meer berichten van reizigers die klagen over lange rijen en slechte informatievoorziening ter plekke. De luchthaven vraagt reizigers om 2,5 tot 3 uur voor de reis naar de luchthaven te komen, niet eerder.
‘Het is niet nodig om eerder dan 3 uur voor vertrek van je vlucht op de luchthaven te zijn. Let op: de luchthaven is vanaf 04.30 uur geopend’, aldus de luchthaven. Op de website staan meer tips wat reizigers kunnen doen om goed voorbereid naar de luchthaven te komen.
De drukte op Eindhoven Airport wordt veroorzaakt door vroegkomers, maar ook door een tekort aan beveiliging en grondpersoneel. Daarnaast wordt er ook een tekort aan horecamedewerkers genoemd. Zowel beveiligings-, grond- en horecapersoneel wordt extern ingehuurd via G4S, Viggo en Vermaat Group.
Een woordvoerder van de luchthaven heeft aan RTL Nieuws laten weten dat er druk voor de luchthaven wordt geworven, maar dat het even duurt voordat werknemers voldoende zijn opgeleid. Eindhoven Airport is eigendom van de gemeente, de provincie en van Royal Schiphol Group.
Wie een geschikte kandidaat aanbrengt bij het beveiligingsbedrijf kan rekenen op een bonus van € 500.
‘Bedankt Eindhoven Airport voor het verpesten van mijn vakantie!! Eindeloze rij wachtenden, geen informatie! Nee mevrouw u moer in de rij blijven staan. We komen u echt halen wanneer de tijd te krap wordt. Maar ee kwam niemand en toen ik dan eindelijk binnen stond en op het bord ging kijken stond er “Last Call”. Naar voren gerend. Gevraagd of ik aub door mocht lopen. Dat kon niet.. gate was waarschijnlijk al gesloten. Toen maar naar de servicebalie. Ik kon zondag naar Madrid. Gemeld dat ik naar een concert ging zaterdag, maar daar kon de servicebalie niks mee!! Enig medeleven ontbrak..kan een schadeclaim indienen… En bedankt!! Vakantie en geld weg’, aldus één van de gedupeerde reizigers op social media. Overigens reageren er ook genoeg reizigers die laten weten nergens last van te hebben gehad.