
Dennis Klompalberts (oprichter/eigenaar Desty Travel) en Shopping Minds zijn samen het nieuwe technologioebedrijf Cloudventures gestart, waarmee ze retail- en reisbedrijven in contact brengen met elkaar en inspelen op de snelle ontwikkelingen in de (mogelijkheden van) online (technologie). Beide bedrijven zitten ondertussen op één kantoor in Hilversum.
Klompalberts en Leonard Blommendaal (Shopping Minds) over het nieuwe initiatief: ‘Dit tijdperk vraagt om privacy-first marketing en flexibele bedrijfsvoering.’ Klompalberts laat in gesprek met TravMagazine weten dat er veel ontwikkelingen zijn op het gebied van online privacy en dat het voor reisbedrijven snel lastiger wordt om aan bruikbare data te komen. ‘Het is belangrijk om onafhankelijk te worden van de grote (veelal Amerikaanse) techbedrijven. Als Cloudventures bieden wij daarbij een helpende hand.’
Waar Desty Travel bedrijven in de reiswereld al langer helpt met de inkoop te optimaliseren, is het dankzij de integratie met het Shopping Minds Cloud Data Platform voor bedrijven mogelijk om middels slimme data-inzet de relevantie van het aanbod op de site en in de marketingkanalen voor de consument te verhogen. Ook retail klanten profiteren volop van deze technologische innovatie bij Cloudventures.
Klompalberts vertelt dat Cloudventures reisbedrijven en retailbedrijven die zich in een andere tak van sport specialiseren samenbrengt. ‘Wijnwinkels kunnen wijnreizen verkopen, maar reisbedrijven die wijnreizen aanbieden kunnen ook helpen in de verkoop van wijn. Of denk aan wintersportreizen en een bedrijf als Intersport, daar is ook veel meer samenwerking mogelijk dan dat die er nu is.’
Cloudventures is met haar merken Desty Travel en Shopping Minds werkzaam voor toonaangevende merken in zowel de reis-, retail- en media-markt. Tot haar klantenkring behoort onder andere: Holidayguru, Topparken, Weekendjeweg, Bax Music, Wijnvoordeel, One2GoBiking.