
Woensdag 9 december 2015 was het tijd voor de jaarlijkse BAS dag van BAS by Fadiro, vanaf nu beter bekend als de SAMBASSO dag. SAMBASSO is tevens de naam van het nieuwe reisretailplatform, opgezet door Fadiro BV in Zwolle. Op deze dag worden voortaan zowel SAMBASSO als Fadiro vertegenwoordigd.
Er is in een jaar tijd veel veranderd en daarnaast zijn er een hoop ontwikkelingen. Theo Hoving van Fadiro BV vertelde onder andere dat de verzekeringsmaatschappijen vanaf 1 januari alle gegevens met betrekking tot de klant tot hun beschikking moeten hebben. Dit is vanaf volgend jaar wettelijk verplicht.
Daarnaast kwamen een aantal technische veranderingen aan bod, zoals de automatisering van het versturen van emails naar luchthavens, wanneer een klant er een parkeerplaats bij boekt. Ook kunnen reisagenten vanaf nu wenskaarten versturen naar de klant bij thuiskomst en kan de klant zelf bijvoorbeeld een auto bij boeken.
Als laatste wordt er momenteel hard gewerkt aan nog meer verbeteringen. Zo zijn er een aantal ideeën voor het Centraal Management Informatie Systeem van BAS, waarin reisbureaus onder andere hun cijfers met die van hun collega’s kunnen vergelijken. Ook is het nog niet mogelijk om de accommodaties in een tabel weer te geven. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing hiervoor en er wordt zelfs nagedacht om zelf een dergelijk systeem te ontwikkelen.
Op de foto v.l.n.r.: de directie van SAMBASSO met Gerda Land, Erik Land, Theo Hoving en Bert Wildeman.