
‘De reisbranche wordt hard geraakt door de coronacrisis. We kunnen niet hetgeen doen wat we het allerliefste doen: klanten blij maken door ze geweldige vakanties te geven’, aldus Corné Hoogendoorn, Director of Marketing. Maar een hoop andere sympathieke dingen doet de reisorganisatie wel.
‘Tegelijkertijd realiseren we ons dat er op dit moment bij veel mensen andere prioriteiten zijn, gezondheid voorop. We sluiten onze ogen daar niet voor en kijken met de middelen die we hebben hoe we daarin een rol kunnen spelen’, zegt Hoogendoorn. ‘Zo is onder andere ook het zorghotel ontstaan. Er is nu veel minder vraag naar overnachtingen in onze hotels in Nederland en er is wel vraag naar bedden voor de zorg vanuit de overheid en gezondheidsinstanties. Toen die vraag kwam hebben we ons hotel beschikbaar gesteld en uit de vele aanmeldingen van hotels die zijn binnengekomen bleek Corendon City Hotel Amsterdam het meest geschikt. Dit is iets dat we twee maanden geleden nooit hadden kunnen verwachten.
Vorige bezocht burgemeester Halsema van Amsterdam het hotel; dat was een bijzonder moment. Wanneer de gemeente de extra bedden nodig heeft, wordt ons zorghotel daadwerkelijk in gebruik genomen.’
Lees het complete interview met Corné Hoogendoorn in de nieuwe digitale editie van TravMagazine 17.
