
Italië staat traditiegetrouw voor snelle auto’s, design kleding en heerlijk eten. Ook Alitalia moet nu weer stijl en klasse gaan uitstralen. Aan de hand van suikeroom Etihad Airways, dat ruim 1,7 miljard euro in de luchtvaartmaatschappij pompte, wordt de komende jaren flink geïnvesteerd in het boordproduct.
Zowel de Economy en Premium Economy als de Business Class gaan flink op de schop. Met stoelen die volledig plat kunnen, een nieuw ontworpen boordmenu en WiFi moet het serviceniveau op gelijke voet komen met dat van Etihad Airways, dat een belang heeft van 49 procent in de airline. Eerder voerden de Arabieren hetzelfde beleid door bij airberlin.
Na de officiële onthulling in Milaan, begin deze maand, deed Alitalia Nederland het nog eens dunnetjes over met een uitgebreide presentatie in het Hilton in Amsterdam. ‘Een product om met trots aan onze klanten uit te dragen’, aldus salesmanager Margreeth Kappert.
Vanuit Nederland vliegt Alitalia naar Rome en Milaan, in samenwerking met KLM.
Foto: Yin Wong, Esmeralda Uitman, Margreeth Kappert, Victoria van der Toom, Enzo di Bartolo en Francesca Ricci van Alitalia Nederland.