
Het seizoen 2015 is voor Cruise Travel goed van start gegaan. ‘We rekenen op een goede zomer, al zien we wel dat de klant van vakantie tot vakantie boekt. Niets gaat meer vanzelf’, stelde Eugene Westerink, Managing Director van Cruise Travel, dinsdagavond tijdens een presentatie voor agenten.
Samen met Holland America Line, Costa Cruises, Regent Seven Seas Cruises, AIDA Cruises en Norwegian Cruise Line hield Cruise Travel deze week presentaties voor reisagenten. Plaats van handeling was Van der Valk in Vianen, waar de zaal twee avonden achter elkaar uitverkocht was.
De presentaties waren vooral bedoeld om de verschillen tussen de rederijen duidelijk te maken en reisverkopers op die manier te helpen hun klanten de juiste en bijpassende rederij aan te bieden, stelde Eelco Los, manager Contracting & Purchasing van Cruise Travel.
Samenwerking
Cruise Travel zoekt nadrukkelijk de samenwerking met de agent. ‘Juist in deze tijd is samenwerking van groot belang. Daarbij realiseren we ons dat het reisbureau alles moet verkopen, terwijl wij ons alleen met cruises bezighouden. Daarom geven we zoveel mogelijk productinformatie en tips’, verklaarde Agnes Thijs (sales Cruise Travel) in haar presentatie.
Agenten kunnen volgens haar meer cruises verkopen door vaker een cruisevakantie als alternatief aan te bieden aan klanten die aangeven eens wat anders te willen. Een populaire trend in cruisen zijn de familievakanties, niet te verwarren met gezinsvakanties, waarbij meerdere generaties uit één familie gezamenlijk een cruise ondernemen.
Foto: Eugene Westerink (Cruise Travel), Kay Sion (AIDA Cruises), Jacintha Hendriks (Regent Seven Seas Cruises), Cindy Langbroek (Costa Cruises) en Agnes Thijs (Cruise Travel). Achteraan (vlnr) Louis Barzar (HAL) en Tilo Zimmermann (Norwegian Cruise Line).