
Transavia start vandaag met het aanbieden van pakketreizen. Met Transavia Holidays kunnen reizigers zelf een volledige vakantie samenstellen met een vlucht, accommodatie en optioneel een huurauto, transfer of activiteit. Op deze manier biedt Transavia naast alleen vliegtickets nu ook pakketreizen aan.
Transavia merkt al enige tijd dat veel passagiers kiezen voor gemak en daarnaast geven veel passagiers aan juist nu in de coronacrisis behoefte te hebben aan zekerheid waardoor Transavia voor deze doelgroep een passend product lanceert. ‘Transavia bevindt zich in een snel veranderende markt met enerzijds grote touroperators en anderzijds de groei van vele digitale vakantieaanbieders. In deze markt met vele aanbieders is Transavia vaak een belangrijk onderdeel van de reis. Met de lancering van Transavia Holidays neemt Transavia nu de verantwoordelijkheid om als sterk en vertrouwd reismerk een hoofdrol te spelen in de volledige klantreis van onze passagiers. Bij de introductie van Transavia Holidays, zijn en blijven we ook gericht op de samenwerking met onze partners om de reismarkt in Nederland te bedienen. Zodoende kunnen we samen met onze partners de consument een zo ruim mogelijk assortiment aanbieden’, aldus Transavia.
Samenwerking Airtrade
Met Transavia Holidays kunnen vakantiegangers kiezen uit verschillende accommodaties, van kleinschalige hotels tot vakantiehuisjes en boetiekhotels. Transavia Holidays wordt aangeboden in samenwerking met Airtrade. Dit betekent dat wanneer er een vakantie geboekt wordt bij Transavia Holidays, de reiziger een overeenkomst afsluit met Airtrade. Airtrade is als organisatie aangesloten bij de ANVR en SGR. Jeroen Martron, CEO Airtrade: ‘Wij zijn blij met deze samenwerking. Transavia is de tweede luchtvaartmaatschappij die gebruik gaat maken van onze technologie in combinatie met onze touroperator verantwoordelijkheid. Het bestaande partnership met Transavia wordt hiermee versterkt. Transavia Holidays heeft volgens ons grote potentie en wij hebben dan ook heel veel zin in deze mooie samenwerking.’
‘Geschikte stap’
Marcel de Nooijer, CEO Transavia: ‘Wij willen graag onze dienstverlening aan onze passagiers continu blijven ontwikkelen en zien dit als een geschikte stap om als sterk reismerk een rol in deze dynamische en veranderende markt te spelen. Dit nieuwe product maakt ons reisaanbod compleet en hiermee spelen we nog meer in op de behoefte van onze passagiers. We hadden gepland om live te gaan rond 1 april maar hebben de datum verschoven naar augustus. We merken dat de consument op zoek is naar vertrouwen, juist nu. We zijn met het opstarten van ons vluchtschema tegen flinke uitdagingen aangelopen waar onze partners en passagiers last van hebben gehad. Dat spijt ons en is voor het grootste deel gelukkig opgelost. We kunnen een groot deel van onze passagiers weer naar hun bestemming brengen, van de passagiers die niet op reis konden gaan vanwege corona hebben we nu voor 95% van onze passagiers de mogelijkheid tot restitutie of een voucher geboden. En we werken ook hard door aan het verder verbeteren van onze service. Daarom besloten we dat dit een goed moment is om live te gaan. Wij hebben veel vertrouwen in de samenwerking met Airtrade waarbij technologie en reisbeleving samen komen.’