
Hoewel TUI-dochter Kras het grootste deel van de omzet uit online haalt, ziet Arjan Kers – sinds 1 september vorig jaar algemeen directeur – groeikansen bij retailers. ‘We hebben zelfs een perfect product voor de retail en we staan open voor meer samenwerking.
In totaal komt meer dan 95 procent van de boekingen rechtstreeks binnen. Daarnaast wordt ook via de balie verkocht, naast de reisbureaus van moederbedrijf TUI. ‘We willen de samenwerking met D-reizen intensiveren en we zijn ook in gesprek met de Veluwegroep.’ Komende zomer liggen voor het eerst papieren brochures op de reisbureauschappen.
Laboratorium
‘Het onderdeel zijn van een groot concern als TUI, met eigen hotels en een airline, geeft ons een voorsprong op de concurrentie. We hebben een jong en dynamisch team met frisse ideeën, die binnen TUI snel en succesvol kunnen worden omgezet in een goed product. Je zou kunnen zeggen dat wij een soort laboratorium vormen binnen TUI.’
Exposure
Om meer bekendheid te genereren ondertekende Kras onlangs een vijfjarige sponsordeal met Ajax, voor het internationale vervoer van spelers, staf, sponsoren en leden van de business club. ‘Dat genereert een enorme exposure, die de investering meer dan waard is.’
Foto: Arjan Kers (l.), Nico van der Veer en Marianne Romijn.