
‘SolFly wordt absoluut geen kopie van Sudtours’, bezweerde Hans Mosselman tijdens de officiële lancering van zijn nieuwe touroperator tijdens een feestelijke avond in Blaricum. ‘Hier hebben drie generaties kritisch over nagedacht: mijn zoons, Pieter Melieste en ik.’
De oorspronkelijke feestlocatie bleek te klein om alle vrienden en partners van binnen- en buiten de reisbranche aan te kunnen. ‘Hij heeft nog steeds een hele grote gunfactor’, vatte Peter Boneschansker van Pyton – waarmee SolFly samenwerkt – mooi samen.
Grote stappen door partners
Getriggerd door de woorden van Jan Lokhoff in TravMagazine dat de balie zat te springen om een nieuwe, pure retailtouroperator leidden tot gesprekken, die uiteindelijk uitmondden in het businessplan dat er nu ligt. ‘Eigenlijk waren we veel te laat om nog mee te kunnen draaien voor het zomerseizoen, maar met de inzet van zakenpartners Pieter Melieste (LeisureReps) en Maarten Lips (Floow Travel), gecombineerd met het enthousiasme van onze loyale hotelpartners en het flexibele meedenken van Transavia en Corendon hebben we een prachtig aanbod gecreëerd’, aldus Mosselman.
De aftrap van SolFly werd op het laatste moment nog opgehouden door vertraging rond het SGR-deelnemerschap. ‘Dat was een ellende, maar gelukkig kunnen we nu vol gas van start.’
SolFly biedt voor zomer 2015 tien populaire bestemmingen rond de Middellandse Zee aan. Dat zijn Rhodos, Kos, Karpathos, Kreta en Corfu, Mallorca, Ibiza, Gran Canaria, de Costa del Sol en de Algarve. ‘We bieden veel kleinschalige accommodaties, daar houdt de Nederlander van.’
Lees het uitgebreide verhaal over SolFly en haar team in TravMagazine van deze week.
Foto: Hans Mosselman met zijn zoons Alexander en Sebastiaan, die nauw bij SolFly betrokken zijn.