
Ook Emirates komt met een coulanceregeling vanwege het coronavirus. De luchtvaartmaatschappij heeft haar boekingsbeleid aangepast, met onder andere de mogelijkheid om reisdata te wijzigen zonder extra wijzigings- en uitgiftekosten. Het aangepaste boekingsbeleid is geldig op boekingen die voor 31 maart 2020 zijn gedaan.
Adnan Kazim, Chief Commercial Officer bij Emirates Airline: ‘We willen dat Emirates passagiers zich volledig ondersteund, comfortabel en zelfverzekerd voelen bij het maken van reisplannen. Hieronder valt ook het aanbieden van de beste tarieven zonder wijzigingskosten, mocht er besloten worden om een reis uit te stellen. De situatie blijft dynamisch en we blijven zoeken naar manieren om onze reizigers flexibiliteit, gemak en gemoedsrust te bieden.’
Met het aangepaste beleid kunnen Emirates reizigers geboekte tickets die zijn uitgegeven voor 31 maart 2020, omboeken zonder extra wijzigings- en uitgiftekosten. Dit beleid biedt reizigers gemoedsrust wanneer besloten wordt om reisplannen te wijzigen vanwege de corona-uitbraak. Passagiers kunnen boekingen wijzigen naar een gewenste reisdatum binnen een periode van 11 maanden in dezelfde boekingsklasse zonder wijzigingskosten te betalen. Indien van toepassing, kan dit een verschil in tarief opleveren. Het beleid heeft betrekking op alle bestemmingen binnen het Emirates netwerk.
Flexibiliteit Skywards
Emirates Skywards zal ook meer flexibiliteit bieden aan members die vanwege het coronavirus zijn getroffen door opgelegde reisbeperkingen en vluchtverminderingen. Skywards Platinum, Gold en Silver members kunnen hun huidige status behouden door te voldoen aan 80% van hun Tier-reisvereisten tussen 31 maart en 30 juni 2020. Bovendien kunnen Skywards members met vluchten geboekt tussen 1 maart en 30 juni 2020, profiteren van 20% extra bonus Tier Miles.
Een periode van 11 maanden is echt niet voldoende. Alleen al door de vakantiespreiding in Nederland. Dit moet echt naar 13 of 14 maanden!! Anders kunnen wij helemaal geen gebruik maken van deze ‘ service’
Rebook within 11 months? I can only go on holiday certain months a year. 11 months just doesn’t cut it. Should be 13 months. What a non-sense.
Heel leuk en aardig maar kan niet eens bij boeking beheren laat staan omboeken en bellen als al helemaal een ramp:*!!
Hello syrina, dit you change already ? It’s better now in the weekend with the live chat ! Just wait until it’s your turn. For me after 4min was everything being change and rebooked ,smoot and easy. Jan
probeer ook al dagen de klantenservice te bereiken maar ook helaas niets.
wil graag omboeken maar ben bang als ik het zelf wijzig mijn vlucht straks weg is.iemand al inmiddels een antwoord?
Wat als je niet kunt omboeken maar kosteloos wil annuleren ivm het coronavirus
Leuk dat omboeken maar ik probeer jullie nu al twee dagen te bereiken 2 uur in de wacht!
En dan wordt de verbinding verbroken, dan oonieuw geprobeerd maar dan met terug bel aktie wel 4x maar niets.
Ik snap de drukte maar dit is niet Emirates waardig vlieg regelmatig met jullie.
Nu al twee dagenonzekerheid over onze vlucht naar Mauritius morgen, had wel gratis willen omboeken zoals jullie aanbieden, maar dat is natuurlijk lastig als jullue onbereibaar zijn.
Heel jammer.
Hoi, wij lopen tegen hetzelfde aan. Wat hebben jullie gedaan? Wij willen nu nieuw ticket boeken zsm en de ander gewoon annuleren maar weten niet of we dan vergoeding krijgen.
Geldt dit aangepaste beleid van Emirates ook voor boekingen die via een tussenpersoon zijn gedaan ?? Ik heb via Lastminute.com een vlucht geboekt voor midden april van Brussel naar Bangkok
Welk beleid is genomen door Emirates indien je niet kan omboeken, maar kosteloos wil annuleren wegens de coronavirus?