
De komst van de Koningsdam en de Harmony of the Seas heeft een positief effect op de cruiseboekingen. Dit stelde Erik Schuffel, de voorzitter van CLIA, woensdag tijdens het CLIA-event in de Passenger Terminal in Amsterdam.
‘Het media-circus eromheen heeft een positieve boost gegeven aan de verkoop van cruisevakanties’, aldus Schuffel. ‘Nu de mensen deze schepen hebben gezien en erover hebben gehoord in de media, willen ze het zelf ook meemaken.’
En zo hoopt CLIA ook de last-minute boekingen naar zich toe te trekken. Schuffel: ‘Ook voor mensen die nu bijvoorbeeld niet meer naar Turkije of Egypte durven. Het is aan de individuele rederijen om hier op in te spelen.’
Negentig reisagenten werden woensdag rondgeleid aan boord van de gerestylde Crystal Symphony. Daarna konden de agenten hun kennis bijspijkeren tijdens ‘speed-dating’ sessies, waar dertien rederijen aan deelnamen.
Lees volgende week meer in TravMagazine.
Foto: Erik Schuffel en Marlies Grent, beide namens CLIA, en Robert Moore (Crystal Cruises).