
KLM introduceert geen nieuwe bestemmingen in het komende winterseizoen, dat loopt van 25 oktober a.s. tot en met 27 maart 2016. De in de zomer gestarte vluchten naar Edmonton, Bogota, Cali, Krakau, Montpellier en Belfast worden gehandhaafd. Daarnaast wordt volgens KLM de capaciteit aangepast aan de marktvraag door minder vluchten naar Oost-Afrika en Japan uit te voeren. Zo wordt de lijndienst van Amsterdam naar Fukuoka stopgezet.
In totaal verhoogt KLM de capaciteit met 2,9 procent vergeleken met het winterseizoen 2014–2015. De groei komt voornamelijk door de introductie van grotere toestellen (de nieuwe Boeing 787 Dreamliner die KLM vanaf november gaat gebruiken en Boeing 777-300’s).
Europa
In de zomer van 2015 werden drie nieuwe bestemmingen (Krakau, Montpellier en Belfast) opgestart en deze zullen tijdens het winterseizoen van 2015 gehandhaafd blijven. De dienstregeling naar deze steden blijft bestaan uit vijf vluchten per week naar Belfast en Krakau en vier vluchten per week naar Montpellier. Verder zal KLM het aantal vluchten naar Florence verhogen van 14 naar 16 per week en de vluchten naar Bristol van 21 naar 26 per week.
[two_third][/two_third]Noord-Amerika
KLM blijft vliegen op Edmonton (Canada), nadat deze route in de zomer van 2015 is opgestart. De vluchten zullen driemaal per week worden uitgevoerd. Via Edmonton kunnen passagiers gebruikmaken van de aansluitende vluchten van KLM’s Canadese partner WestJet. Daarnaast verhoogt KLM de frequenties van een aantal bestemmingen. Zo vliegt zij nu zeven keer in plaats van zes keer per week naar San Francisco. KLM breidt bovendien de dienstregeling naar Atlanta uit door het aantal vluchten van 12 naar 13 tot 14 per week te verhogen.
Midden- en Zuid-Amerika
Tijdens de winter van 2015 blijft KLM drie keer per week cirkelvluchten uitvoeren naar de Colombiaanse steden Bogota en Cali. Ook handhaaft KLM de vierde vlucht naar Buenos Aires-Santiago de Chile. In de loop van deze winter wordt de Boeing 787 Dreamliner geïntroduceerd op de route naar Rio de Janeiro.
In het Caribische netwerk wordt de dienstregeling naar Aruba en Bonaire gewijzigd, waarbij op sommige dagen van de week rechtstreekse vluchten van en naar beide eilanden worden uitgevoerd. Vanaf januari 2016 zal KLM vaker naar Havana vliegen om het stijgende aantal toeristen naar Cuba te vervoeren.
Afrika
In Oost-Afrika verhoogt KLM het aantal cirkelvluchten naar Kilimanjaro/Dar es Salaam en Kigali/Entebbe van vier per week naar één per dag. Het aantal rechtstreekse vluchten in de regio wordt verlaagd.
KLM blijft voortbouwen op het sterke netwerk van Kenya Airways in Oost-Afrika om zo meer aansluitende vluchten vanuit Nairobi te kunnen bieden. Vanaf december 2015 voegt KLM in West-Afrika een derde vlucht per week naar Luanda toe.
[two_third][/two_third]Azië/Midden-Oosten
In het Midden-Oosten zal Abu Dhabi–Bahrein de eerste bestemming van de Boeing 787 Dreamliner worden. In de loop van de winter van 2015 wordt Dubai de tweede route waarop passagiers met de Dreamliner kunnen reizen.
Vanwege het afgenomen verkeer van Japan naar Europa en de tegenvallende resultaten heeft KLM besloten minder vluchten naar Osaka uit te voeren en de vluchten naar Fukuoka met ingang van 5 januari 2016 op te schorten.