
Je werkt op een reisbureau. Je maakt lange dagen en je werkt hard. Heb je wel eens tijd genomen om te bedenken wat jouw klant eigenlijk wil? Het valt mij op dat er steeds meer jonge mensen in reisbureaus zitten. Je krijgt duidelijker te maken met verschillende generaties.
Lange tijd voelden je klanten zich wellicht comfortabel met het woord reisagent. Vonden ze het fijn om in een papieren brochure te bladeren. Vonden ze het geen probleem om een weekje te moeten wachten op een offerte. En gingen ze graag op vakantie met een dik pak papier, inclusief landkaarten, etc.
Maar is dat ook wat pak hem beet de generatie millennials wil? Laat ik mezelf en mijn vriendenkring als voorbeeld nemen. Het antwoord is dan… Nee. Vaak gehoord: ‘Ze moeten echt af van dat woord reisagent. Zijn ze echt alleen maar een tussenpersoon? Ik wil deskundig advies, ben zeker bereid daar voor te betalen. Graag een mooie digitale offerte met online prijzen die ik kan bekijken op mijn telefoon en makkelijk kan delen met mijn gezin. Prima om een dagje te wachten, maar zeker geen week. Als ik op vakantie ga wil ik en zeker ook mijn kinderen, een mooi digitaal roadbook.’
Beste reisagent, met EurAm gaan wij je helpen om aan alle generaties die in jouw reisbureau komen je toegevoegde waarde te laten zien. Houd ons in de gaten!
Vincent Hekkert
Business Development Director EurAm