
Thomas Cook Nederland gaat met Neckermann Reizen volop inzetten op Aruba en Curaçao. Verre reizen moeten weer een significant deel gaan uitmaken van het totale aanbod.
De insteek van het aanbieden van de Antillen is niet om het prijsgevecht aan te gaan maar om het verre reizen aanbod beter af te stemmen op de vraag van de klant. ‘We zullen de populaire accommodaties op de Nederlandse markt aanbieden, zoals onder andere Amsterdam Manor Beach Resort op Aruba en Lions Dive & Beach Resort en Avila Beach Hotel op Curaçao’, aldus Carola Hoekstra, managing director Thomas Cook Nederland. ‘Onze retailpartners vragen om uitbreiding op verre reizen omdat zij de klantvraag regelmatig ontvangen. Op deze manier creëren we een win-win situatie voor consument, retail en onszelf.’
Naast Aruba en Curaçao zal Neckermann haar portfolio uitbreiden met andere bestemmingen in Midden- en Zuid-Amerika, waaronder Brazilië, Mexico en Panama. Op de Dominicaanse Republiek komt Santo Domingo erbij en op Cuba is dat Holguin. Ook het aanbod in het Verre Oosten wordt uitgebreid met Bali, Sri Lanka, Malediven en Thailand. In het Midden-Oosten behoren inmiddels vijf Arabische Emiraten tot het aanbod en in Afrika blijft de reisorganisatie doorgaan met het aanbieden van Kenia, Zanzibar en Mauritius.
Naast de uitbreiding op de verre bestemmingen zal ook een nieuw premium label ‘Signature’ gelanceerd worden. Dit zijn zorgvuldig geselecteerde hotels met minimaal vier sterren. ‘Ruim 15 procent van onze huidige klanten kiest voor het luxe segment’, zegt Hoekstra. ‘Wij zijn er van overtuigt dat hier groeipotentie in zit.’ Dit label werd een paar jaar geleden succesvol geïntroduceerd door Thomas Cook in Engeland en het afgelopen jaar in de Scandinavische landen en Duitsland.