
Reiswerk houdt voor de zesde keer de Reiswerk Studenten Challenge voor derde en vierdejaars hbo-studenten toerisme, traveltrade, e-commerce, IT en online marketing. Transavia brengt de 60 toppers van 21 tot en met 26 mei 2017 naar Marrakech, waar ze in een RIU hotel van TUI zullen verblijven. De studenten krijgen de opdracht een creatief businessconcept te ontwikkelen en te pitchen.
Reiswerk organiseert jaarlijks deze Challenge om aanstormend talent een podium te bieden om te laten zien welke bijdrage zij kunnen leveren aan de reisbranche. Dit jaar voor het eerst dus ook talent met de expertises IT, E-commerce en online marketing. In een veranderende reiswereld is sterk behoefte aan deze expertises. Reiswerk koppelt met de Challenge jong talent van verschillende disciplines aan de reisbranche. Daarmee sluit dit event naadloos aan bij het doel van Reiswerk om bij te dragen aan voortdurende voldoende toekomstbestendige professionals in de reisbranche. Een select gezelschap van sponsoren en sprekers gaat mee om de creatieve businessconcepten te beoordelen en te adopteren in de eigen bedrijfsvoering. Voorwaarde is wel dat deze businessconcepten interessant genoeg zijn voor een reisbedrijf.
TUI is de touroperator van de zesde editie van de Reiswerk Studenten Challenge, inmiddels voor de derde keer en voor het tweede jaar op rij. Samen met Reiswerk zal TUI de reis, de accommodatie en de excursies verzorgen. Transavia voert de vluchten uit. Schiphol Airport, Sunnycars, Pyton, Amadeus en SGR zijn de overige sponsoren van dit event.
Arjan Kers, topman van TUI Nederland, laat desgevraagd weten erg enthousiast te zijn over de Challenge van afgelopen jaar. ‘We rekenen opnieuw op een heel inspirerende week met deze topstudenten. Wat ik erg sterk vind aan komende editie is dat er behalve toerismestudenten, ook deelnemers zijn die IT of economie studeren. Wij hebben die verse instroom nodig in de branche en het moet ook duidelijk gemaakt worden dat de reisbranche hen iets te bieden heeft.’ TUI heeft het winnende idee van afgelopen jaar, samen met betreffende studenten, verder doorontwikkeld. In de komende maand wordt een reis-app, die speciaal is afgestemd op de zogenaamde millennials, op de markt gebracht. Kers kan nog geen exacte datum geven of de naam onthullen. Hij is er wel zeker van dat het een kansrijk idee is, mede ontwikkeld door millennials zelf.
Waarom viel dit jaar de keus op Marokko?
Kers: ‘Marokko is een veelzijdig vakantie land, Marrakech spreekt enorm tot de verbeelding, ook van deze studenten. Het is één van de strategische bestemmingen van TUI Group, met vijf RIU hotels. Bijna vanzelfsprekend verblijft deze groep in een RIU hotel in mei aanstaande. Voor Nederlanders is Marokko een relatief onbekende bestemming en dat verdient dit land van 1001 kleuren en smaken niet. Naast de 60 nieuwe ambassadeurs voor deze bestemming zal er in de berichtgeving rondom de Studenten Challenge straks ook aandacht zijn voor de bestemming Marokko zelf. We zien een fors stijgende lijn in de boekingen komende zomer. Het potentieel op de Nederlandse markt is groot. Zo zal de nieuwe regio Taghazout als strandbestemming zeker aanslaan.’ TUI biedt haar reizen naar Marokko aan met vluchten van Transavia. Twee vluchtdagen naar Agadir en zes dagen naar Marrakech.
Solliciteren
Afstudeerders in het hbo op het gebied van IT, e-commerce of online marketing kunnen solliciteren voor een deelnameplek in de Challenge, via info@reiswerk.nl. Gedurende de week kan de Challenge worden gevolgd via www.facebook.com/reiswerkstudentenchallenge.
[…] Uit alle interviews met CEO’s en andere experts uit de travel industrie die Reiswerk over dit topic gevoerd heeft, blijkt dat dat talent op dit moment niet perse uit de reiswereld komt. En daar ook niet naar gezocht wordt. Daarvoor wordt buiten de reisindustrie gezocht. Bridging the gap is een belangrijk thema voor zowel hogescholen, de toekomstvisie van reisorganisaties en HR afdelingen van diezelfde organisaties. Gisteren werd bijvoorbeeld bekend gemaakt dat in de jaarlijkse Reiswerk studentenchallenge (waarbij topstudenten uit de toeristische branche worden uitgedaagd een nieuw businessconcept voor TUI te bedenken) ook economie en IT studenten meegaan. […]