LMX Touristik heeft een vliegende start gemaakt op de Nederlandse markt. De Duitse touroperator, die eind vorig jaar de sprong naar Nederland waagde, verwacht dit eerste jaar uit te komen op circa 7.000 Nederlandse passagiers. ‘We merken dat er bij reisbureaus behoefte is aan content’, zegt Mario Krug, directeur van LMX, deze week in een interview met TravMagazine.
LMX Touristik, met 84,5 miljoen omzet en bijna 156.000 passagiers de nummer 21 touroperator in Duitsland, is specialist in dynamic packaging.
Ondertussen ontdekken steeds meer buitenlandse aanbieders de Nederlandse markt. Het Zwitserse Bentour is voor het eerst actief in Nederland, terwijl ook de Duitse Portugal-specialist Olimar (opnieuw) naar Nederland is gekomen. Ondertussen lopen andere Duitse aanbieders, waaronder Schauinsland Reisen en Tropo, zich warm om de Nederlandse markt te betreden.
Meer achtergronden in TravMagazine 17 van donderdag 23 april.
Foto: Mario Krug, directeur van LMX, met Pascall van Mastrigt-Kempen, country-manager Nederland.