Topman Thuiswinkel.org: 'einde online shoppen, kansen voor winkels' - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Topman Thuiswinkel.org: ‘einde online shoppen, kansen voor winkels’

Door: | 1 december, 2016

De directeur van thuiswinkel.org, Wijnand Jongen, voorspelt het einde van online winkelen zoals we dat kennen. Thuiswinkel.org is de branchevereniging van webwinkels. In zowel een interview in het AD als zijn boek ‘het einde van online winkelen, voorspelt hij een nieuwe retailrevolutie waarin meer en meer kansen liggen voor hybride modellen. Zowel online als offline bij je klant komen.

Uit het AD:

Wat moeten winkels doen?
,,Zij moeten de technologieën inzetten, die de basis van ‘onlife’ vormen. Met beacons – sensoren in en rond winkels – kunnen ze aanbiedingen naar smartphones van klanten sturen. Door VR en hologrammen worden artikelen ‘echt’ op je telefoon. Maar vooral: het koopproces moet 24/7 op elk medium kunnen doorlopen. Bedrijven die het beste in het leven van consumenten kruipen, winnen.”

Wat kunnen winkeliers zelf doen?
,,Ze moeten authentiek zijn en kiezen voor de menselijke maat. Sta klanten persoonlijk te woord, bied excellente service. Speel in op specifieke lokale wensen en behoeften. Retail blijft mensenwerk. Niet iedereen hoeft een Amazon te zijn.”

Dus niet meer online, maar weer terug naar de winkel?
,,Het idee is inderdaad om consumenten online te bewegen offline iets te kopen.

Het gehele artikel is hier te lezen. Zie ook www.wijnandjongen.nl

(Visited 282 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel