Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Next
event
in

68

days
Scroll naar boven

Top

Thomas Cook

Thomas Cook in zee met Expedia

Door: | 14 september, 2017

Thomas Cook is een meerjarige strategische alliantie aangegaan met Expedia. De onlne gigant wordt bevoorrecht aanbieder bij citytrips en autovakanties, Thomas Cook gaat zonvakanties aanbieden via de Expedia websites.

Expedia, Inc. stelt daarbij haar reserveringsplatform ter beschikking voor alle verkoop van citytrips en hotel-only aanbod via de Thomas Cook distributiekanalen in Europa. Daarbij kan Thomas Cook dankzij deze overeenkomst haar kernaanbod aan zonvakanties dus wereldwijd aanbieden via de Expedia websites en zo haar distributiebereik verruimen.

Deze overeenkomst bepaalt dat Expedia de bevoorrechte hotelaanbieder wordt van Thomas Cook voor het aanvullende segment van citytrips en autovakanties. Thomas Cook’s reisaanbod focust zich wel als vanouds op hotels van de eigen merken en een aanbod van uitverkoren partner hotels. Het complementary product is een extra aanbod “bijkomende hotels” dat ervoor zorgt dat klanten een grotere keuze hebben en een grotere flexibiliteit met zich meebrengt bij het kiezen van hun vakantie.

60.000 extra hotels
Deze meerjarenovereenkomst geeft de Thomas Cook klanten straks, in vergelijking met de huidige situatie, toegang tot 60.000 extra hotels, in steden wereldwijd en in Europese autovakantiebestemmingen. De overeenkomst stelt Thomas Cook bovendien in staat om de kosten en de complexiteit voor het segment citytrips en hotel-only te reduceren, aldus de touroperator.

Expedia zal haar toonaangevende technologie aanwenden voor hotelreserveringen van citytrips en autovakanties – hetzij enkel het hotelverblijf, hetzij als onderdeel van een dynamisch citytrippakket – via de belangrijkste websites, contact centers en kantoren van Thomas Cook en via de open distributie.

Thomas Cook Chief Executive Officer, Peter Fankhauser, zegt: “De combinatie van Expedia’s hotelportfolio met online toptechnologie zal het Thomas Cook citytrip- en hotel-only aanbod voor onze klanten verruimen en betekent meteen een belangrijke stap voorwaarts in onze strategie naar winstgevende groei. Door onze krachten te bundelen met een speler als Expedia, met wereldwijd bereik en specifieke expertise, is Thomas Cook in staat om haar systemen en processen verder te vereenvoudigen. Dit zal er op zijn beurt voor zorgen dat we ons kunnen focussen op onze eigen merkhotels en geselecteerde partnerhotels in de zonbestemmingen, waar we echt het verschil kunnen maken voor onze klanten. Ik ben ervan overtuigd dat dit de eerste stap is in een lange termijn samenwerking die voor beide partijen voordelig is.”

Expedia Brand President, Aman Bhutani, zegt: “We hebben altijd een diep respect gehad voor het merk Thomas Cook en we geloven dat onze samenwerking de twee bedrijven in een betere strategische positie zal brengen om meer mensen de wereld te laten ontdekken en meteen onze beider concurrentiepositie op de Europese markt te verstevigen. Expedia’s Global Partner Solutions creëert de kans om technologische en operationele sterktes te bundelen ten voordele van onze partners. Global Partner Solutions voorziet bekende merknamen van private label reserveringssystemen, reisagentenpakketten, websupport en -diensten voor alle reisproducten, zoals overnachtingen, vluchten, pakketten en autoverhuur.”

 

 

(Visited 650 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel