Roep om Europees reisadvies - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Roep om Europees reisadvies

Door: | 3 februari, 2017

Topambtenaar Willem van Ee van het ministerie van Buitenlandse Zaken pleit voor een Europees reisadvies om verschillen tussen de diverse lidstaten, en daarmee verwarring bij consumenten, te voorkomen.

‘Er is nog steeds geen Europees reisadvies en dat is jammer’, stelde Van Ee, directeur consulaire zaken en visumbeleid bij Buitenlandse Zaken, tijdens NL op Zakenreis, het eerste symposium over zakenreizen van de ANVR, dat donderdag op Schiphol plaatsvond.
Desgevraagd moest Van Ee erkennen dat er binnen Europa verschillen zijn. Zo hanteert Frankrijk code geel voor reizen naar Tunesië, terwijl Nederland vasthoudt aan het strengere code oranje. De historische band tussen Frankrijk en Tunesië is volgens Van Ee een verklaring voor de soepelheid van de Fransen, maar een nadere verklaring had hij niet.

Uitverkocht
Met 150 bezoekers en 25 op de wachtlijst was NL op Zakenreis meer dan uitverkocht. Voor de eerste editie had de ANVR, in samenwerking met Travelport, een mooie line-up aan sprekers.
Zo vertelde Prof. Dr. Mr. Ir Sicco Santema van de TU Delft over nieuwe technieken die straks bagageloos reizen mogelijk maken. Koffers worden in de nabije toekomst voorzien van apparatuur die een elektronisch signaal uitzendt, waarmee besteldiensten als DHL, maar ook taxidienst Uber, deze naar hun bestemming kunnen brengen. Dat scheelt de passagiers stress en sjouwen.

Sneller
Ook op Schiphol zelf kunnen passagiers zich veel stress besparen als straks vaker nieuwe technieken worden ingezet bij de customer journey van de passagier over de luchthaven, stelde Albert van Veen, die zich als CDO van Schiphol Group bezighoudt met de luchthaven van de toekomst. Check-in, security en paspoortcontrole kunnen straks met hulp van nieuwe technieken sneller en efficiënter verlopen.
Los van nieuwe technieken wil de zakenreisklant anno 2017 geen gedoe onderweg. Die wil gewoon een goede kamer met een goed bed, een goede douche en wifi. ‘Zo moeilijk is het niet. We moeten de klant zelf niet uit het oog verliezen’, stede Cees Klinkenberg, directeur Uniglobe Nederland, in de afsluitende paneldiscussie.

Business Traveller, net als TravMagazine een uitgave van TravelMedia, was mediapartner van het event. Tijn Kramer, hoofdredacteur van Business Traveller, presenteerde een gesproken column. Een uitgebreid verslag van NL in Zakenreis volgt in Business Traveller en TravMagazine.

Foto: Sicco Santema van de TU Delft.

(Visited 408 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel