Reisagenten krijgen toegang tot NDC van AF/KLM via Amadeus - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Reisagenten krijgen toegang tot NDC van AF/KLM via Amadeus

Door: | 10 september, 2020

Air France-KLM en Amadeus ondertekenen een nieuwe overeenkomst om moderne retailing via NDC mogelijk te maken. Reisagenten krijgen hiermee toegang tot de NDC-diensten van Air France-KLM via het Amadeus Travel Platform. De afgelopen jaren heeft Air France-KLM samengewerkt met Amadeus om haar NDC-diensten beschikbaar te stellen via het Amadeus Travel Platform. De belangrijkste bookingflow van shop, order, pay is al geïntegreerd, wat betekent dat reisagenten vanaf Q4 dit jaar via NDC op het platform kunnen boeken. De volledige integratie met servicemogelijkheden zal naar verwachting in de eerste helft van 2021 voltooid zijn.

Vandaag kondigen Air France-KLM en Amadeus een NDC-distributieovereenkomst aan. Hierin zijn de partijen overeengekomen dat NDC-aanbiedingen van Air France-KLM aan reisagenten beschikbaar kunnen worden gesteld via het Amadeus Travel Platform en haar NDC-gebaseerde oplossingen. Om toegang te krijgen tot content van Air France-KLM die via NDC wordt gedistribueerd, zullen de reisagenten bilaterale overeenkomsten moeten sluiten met Air France-KLM en Amadeus.

Belangrijke innovatie

‘We zijn blij dat onze NDC-content binnenkort via het Amadeus platform toegankelijk zal zijn voor de reisagenten van Air France-KLM-partners”, aldus Pieter Bootsma, Chief Revenue Officer Air France-KLM. “NDC is een belangrijke innovatie voor Air France-KLM omdat het onze klanten de mogelijkheid biedt om te profiteren van aantrekkelijkere en meer op maat gemaakte aanbiedingen, zoals continue prijsstelling en bundels op maat. Deze overeenkomst is een belangrijke stap in onze distributiestrategie, die ons bestaande NDC-distributienetwerk aanvult, met name voor reisagenten met een hoger serviceniveau, zoals zakenreisbureaus.’

Reisagenten kunnen Air France-KLM-content zoeken, vergelijken, boeken en onderhouden in een samengevoegd display door middel van hun go-to Amadeus-oplossing, zoals de Travel API of Selling Platform Connect. Amadeus zal ook zakelijke reizigers in staat stellen om via NDC te boeken via cytric Travel & Expense.

‘We zijn verheugd om onze langdurige samenwerking met Air France-KLM uit te breiden om zo innovatieve retailcapaciteiten te kunnen leveren. Dit is een belangrijke stap in onze NDC-reis om het gebruik ervan op schaal mogelijk te maken,’ zegt Decius Valmorbida, President Travel Unit van Amadeus. ‘Dit getuigt van zowel de kracht van onze technologie als van onze gezamenlijke aanpak, aangezien we een duurzaam kader bouwen dat van toegevoegde waarde is voor luchtvaartmaatschappijen, reisverkopers en de reiziger, om de visie van de industrie op moderne retailing te realiseren.’

Ook dit is een belangrijke mijlpaal in het NDC [X] programma van Amadeus dat luchtvaartmaatschappijen en reisverkopers over de hele wereld samenbrengt om NDC collectief vooruit te helpen. Nu meer dan ooit is er behoefte aan samenwerking in de hele industrie en aan geautomatiseerde, schaalbare end-to-end oplossingen die grondig zijn geïntegreerd om ervoor te zorgen dat boekingen efficiënt kunnen worden gemaakt en onderhouden.

 

 

Deel dit artikel