
De Nederlandse reisbranche is per 1 december a.s. een nieuw retailmerk rijker: TravelExperts.nl. Het zal in eerste instantie 25 stedentripbestemmingen aanbieden en is in gesprek met meerdere partners om dit retaillabel te gaan voeren.
TravelExperts.nl is het B2B zusje van Travelservice.nl, een B2C stedenexpert. Casper Knieriem (rechts op de foto) is één van de eigenaren. ‘Nu binnen de reisbranche steeds minder aanbod van touroperators is, vinden wij de tijd rijp voor een nieuw retailmerk. TravelExperts.nl wordt exclusief via de reisbureaus verkocht tegen een commissie van 8 tot 10 procent over de hele reissom.’
Nu nog biedt TravelExperts.nl 25 bestemmingen aan. In het tweede kwartaal van 2016 moet dat aantal zijn gegroeid naar 40. ‘Het zijn vooral Europese steden plus New York, Dubai en Marrakech’, vertelt Knieriem. ‘Wij selecteren op elke bestemming drie hotels: een drie-, vier- en vijfsterrenaccommodatie. We brengen geen gids uit in de traditionele zin van het woord. In plaats daarvan publiceren we een paar keer per jaar een inspiratiemagazine over onze bestemmingen, die aan klanten op het reisbureau kan worden meegegeven en op een aantal luchthavens zal worden uitgedeeld.’
Knieriem rekent in het eerste bestaansjaar van TravelExperts.nl op 25.000 pax. ‘We maken werk van de samenwerking met reisbureaus. In december houden we een roadshow waarbij we de reisbureaus gaan bezoeken. Vanaf januari zijn onze reizen boekbaar.’
[two_third]
[/two_third]