Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Next
event
in

68

days
Scroll naar boven

Top

EasyJet opent met partners aanval op long haul markt

Door: | 13 september, 2017

EasyJet gaat in nauwe samenwerking de intercontinentale markt bestormen als toeleverancier van passagiers voor lange vluchten van andere airlines.  Passagiers kunnen vanaf vandaag vluchten van andere maatschappijen boeken via via easyjet.com en via easyJet vluchten overstappen op intercontinentale vluchten van andere (soms low cost longhaul) maatschappijen. De start is op Gatwick, met Norwegian en het Canadese WestJet. Meer airlines gaan volgen, op meer airports. Hiermee worden naar verwachting sommige long haul bestemmingen voor veel passagiers een stuk goedkoper, vooral naar de VS en Canada.

Stoelen van “Worldwide by easyJet” zijn vanaf vandaag beschikbaar. Hierdoor kunnen passagiers eenvoudig hun easyJet vlucht laten aansluiten op een vlucht van een van de partners. WestJet en Norwegian zijn partners bij de lancering waarbij gebruik wordt gemaakt van het product GatwickConnects.

Voor de Nederlandse markt betekent dit dat je met een goedkoop easyJet ticket gatwick kunt overstappen op WestJet. Deze vleiegen het hele jaar op Toronto en Calgary, een in de zomer op Vancouver, Edmonton, Winnipeg en St. John’s, Newfoundland. Norwegian vanaf LGW is vooral sterk op de VS, met onder meer NYC, LA, Boston en Las Vegas direct.

Nog meer

easyJet heeft topposities op veel Europese hoofdluchthavens en vliegt op meer van Europa’s 100 grootste routes dan andere maatschappijen. easyJet gaat andere maatschappijen toevoegen aan Worldwide by easyJet en is in gevorderde besprekingen met onder andere maatschappijen uit het Midden-Oosten en Oost-Azië. Naast het toevoegen van partners op luchthaven Gatwick wil easyJet ook uitbreiden naar andere luchthavens in Europa, zoals Amsterdam, Milaan Malpensa, Genève, Parijs Charles De Gaulle en Barcelona.

easyJet start ook met het aanbieden van tickets voor partner maatschappijen via het connectiviteitsproduct op easyJet.com. Loganair, waarvan de tickets vanaf volgende maand verkrijgbaar zijn via easyJet.com, is ook partner in de lancering. Loganair heeft een netwerk dat complementair is aan dat van easyJet en biedt easyJet passagiers de mogelijkheid om gemakkelijk verdere vluchten te boeken – bijvoorbeeld om van Glasgow en Edinburg door te reizen met Loganair naar de Schotse Hooglanden en Eilanden. Voor partnermaatschappijen is het aantrekkelijk om hun vluchten aan te bieden via easyJet.com, een website met rond de 360 miljoen bezoekers in de afgelopen twaalf maanden.

easyJet CEO Carolyn McCall legt de rationale achter Worldwide by easyJet als volgt uit:

“Rond de 70 miljoen passagiers vliegen ieder jaar via een easyJet luchthaven en stappen ook over op andere vluchten, vooral intercontinentaal, dit is het marktsegment dat Worldwide by easyJet voor ons gaat openen.” “Door easyJet’s sterke positie op Europa’s hoofdluchthavens en onze klantgerichtheid hebben aanbieders van intercontinentale vluchten al enige tijd gevraagd om met easyJet samen te werken. Het nieuwe technologische platform stelt ons in staat om dat ook te doen.” “Onze eigen passagiers en de passagiers van andere maatschappijen, zowel op korte als lange afstand, hebben ons ook gevraagd om het gemakkelijker te maken om over te stappen op een aansluitende vlucht. Dit simpele boekingsplatform maakt het voor hen gemakkelijk om te doen.” “Door dit nieuwe marktsegment te ontsluiten, kan easyJet een groter deel van passagiers over heel Europa bereiken.”

(Visited 302 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel