Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Column: Hotel Patricia Paay

Door: | 10 december, 2017

Het was een leuk en stijlvol hotel. Althans op internet. Op internet lagen rozenblaadjes bij het bed, en stonden er drie geurkaarsen. Een fraai ruim tweepersoonsbed in een kamer met trendy wit-bruine elementen, design wasbakken en een balkon met uitzicht. En dat allemaal tegen deze best lage prijs! Niet ridicuul laag, zo gek was ik ook niet – what you pay is what you get – maar het leek op een leuke deal.

De werkelijkheid was anders. Laten we zeggen dat de liegmarge ruimschoots werd overtroffen. Kijk, soms mag je best een klein beetje jokken, jezelf of je product wat mooier verkopen dan de harde werkelijkheid. Je CV, je versiermodus aan de bar, de reclamecampagne op TV, je snapt het. En dus mag je als hotel ook je beste foto’s online zetten. Maar je moet ervoor waken niet te gaan overdrijven. Aan de bar is het niet handig te zeggen dat je een in de Quote 500 staat als je je Kia Picanto nog moet afbetalen. En als hotel moet je niet de indruk wekken Hotel W of het Ritz te zijn als je gewoon een beetje smarrig en allang doodgebloed stukje vergane glorie bent. Hotel Connie Breukhoven. Daar is niets mis mee, maar laat het even subtiel weten.

Snackbar Annie

Want er lagen geen rozenblaadjes op bed. De kleur van de kamer was in die zin stijlvol bruin en wit dat het was gemixt tot een jaren ’70 nicotinegeel. Het balkon bleek na enig zoeken een raampje. Het uitzicht was betoverend:  een miniem binnenplaatsje met ijzeren liftschacht die deed denken aan de al in jaren niet verschoonde afzuigkap van Snackbar Annie. Zo rook het ook. Een boeket aan eeuwenoude putlucht plus de met vet doordrenkte restvleesgeur vanuit  de afvoerpijp van een nabijgelegen shoarmaboer.

Ondergrens

Gelukkig was het ook geen tweepersoonsbed want anders has het niet in de kamer gepast, een twijfelaar was inderdaad een veel betere keuze. De twijfel bestond er vooral in of het matras gevuld was met springveren of bakstenen. Een logische terugkeer naar de receptie was ook geen optie, want bij binnenkomst was al meteen verteld dat het hele hotel volgeboekt was. Ja, echt het hele hotel, werd nogmaals benadrukt wat ook bleek uit de halflege ontbijtzaal de volgende ochtend. Heel proactief gedacht, talent bleek er toch wel degelijk aanwezig. Maar niet alles was slecht: er was een bad met zowaar een stop en de kamer was verder schoon. De kamer haalde met een flinterdunne marge de dit-kan-echt-niet-we-zoeken-wat-anders-ondergrens.

Overal boekbaar

Maar zo denkt niet iedereen. Want Hotel Patricia Paay blijkt, zo leert een kleine rondgang, bij vele partijen in de reisbranche boekbaar. En dat kan eigenlijk niet. Dat je als zelfboekende reiziger een keer een verkeerd hotel kiest, is je eigen pech. Maar als reisverkoper moet je wel de juiste informatie hebben, en niet de opgehemelde versie. Dat is niet fijn en dat levert ontevreden en uiteindelijk klagende klanten op. Of hoe stond het op de website van een grote naam uit de branche? ‘De afbeeldingen geven een indicatie van het kamertype, naast de inrichting kan ook het uitzicht afwijken.’ Killing! Moet je op Tinder doen, foto van Channing Tatum of Emma Stone en dan erbij zetten: De afbeelding geeft een indicatie van het uiterlijk, naast het gezicht kan ook de rest van het lichaam afwijken.’

 

 

(Visited 781 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel