Fadiro heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met EUclaim. Via BAS worden reisretailers meteen op de hoogte gesteld als de vlucht van hun klanten vertraging heeft én zij recht hebben op vergoeding volgens de EU-regels.
Vervolgens kan met één druk op de knop deze vergoeding worden aangevraagd. De reisagent kan dus zelf de klant benaderen om te vragen of deze een claim wil indienen. Zo wordt van een vervelende ervaring een service-moment gemaakt. Bovendien krijgt de agent 5 procent van het claimbedrag als deze wordt toegewezen.
De vergoedingen bij een langdurige vertraging (drie uur of meer), mits er geen sprake is van overmacht voor de airline (zoals extreem weer of een wilde staking) zijn als volgt:
250 euro voor vluchten t/m 1500 km
400 euro voor vluchten binnen de EU van meer dan 1.500 km
400 euro voor vluchten buiten de EU tussen 1.500 en 3.500 km
600 euro voor vluchten buiten de EU vanaf 3.500 km
Meer over de samenwerking tussen EUclaim en Fadiro lees je in TravMagazine 31/32, die vandaag verschijnt.