Na een voorbereidingstijd van 9 maanden gaat Vliegtickets.nl exclusief samenwerken met Airmiles. Per 9 september kunnen klanten gespaarde miles inwisselen voor korting op vliegtickets. De eerste test is al gestart, meldt directeur Bob Rus.
Eerder werkte LMN, het moederbedrijf van Airmiles, samen met KLM als partner, maar dat is gestopt met het inwisselen van Airmiles en focust op het eigen loyaliteitsprogramma.
Vliegtickets.nl is de nieuwe partner. ‘Wij zijn in het gat gesprongen’, zegt Bob Rus. ‘De keus is op ons gevallen omdat we een betrouwbaar merk zijn met een goede uitstraling en omdat we de techniek kunnen faciliteren.’
Korting
Klanten kunnen gespaarde Airmiles gebruiken bij de betaling van hun vliegticket. Per ticket kunnen zij 20 tot 40 euro via hun gespaarde miles betalen, afhankelijk van de bestemming en airline. Per 1.000 gespaarde punten krijgen klanten 10 euro korting.
Daarnaast wil Rus in samenwerking met airlines zogeheten ‘miles only’ acties gaan opzetten, waarbij op één dag een bepaalde bestemming geheel met Airmiles kan worden betaald.
Shell
De samenwerking geldt alleen voor het label Vliegtickets.nl, en niet voor WTC.nl, waarmee Vliegtickets.nl sinds kort samenwerkt in het nieuw gevormde bedrijf Otravo. ‘Als je meerdere merken gaat communiceren, werkt dat alleen maar verwarrend naar de consument’, zegt Rus, die als bijkomend voordeel noemt dat hij nu ook in contact komt met de andere partners van LMN (Loyalty Management Netherlands), zoals Albert Heijn, Shell, V&D, Praxis en Etos.
Vliegtickets.nl gaat op 9 september van start met een grote campagne. ‘We verwachten er veel van. Er zijn nog miljarden punten in omloop.’