Klanten van Transavia kunnen de luchtvaartmaatschappij vanaf nu ook bereiken via WhatsApp. Vragen over zaken als bagage en vertrektijden worden door de luchtvaartmaatschappij binnen een uur beantwoord, zo belooft commercieel directeur Roy Scheerder.
Focus op de digitale klantreis is één van de speerpunten van het ‘nieuwe’ Transavia, dat vorige week haar nieuwe imago onderstreepte met een verfriste huisstijl.
‘We willen het iedereen zo makkelijk mogelijk maken om met Transavia in contact te komen. Wij zien WhatsApp als mooie aanvulling op de al bestaande mogelijkheden zoals Facebook en Twitter’, vertelt Scheerder.
Het bedrijf streeft naar een korte respons. Op Facebook en Twitter is die de laatste weken gemiddeld steeds minder dan twintig minuten geweest. ‘Deze al bestaande service-kanalen blijven net als het callcenter gewoon actief. We zien WhatsApp vooral als een mooi, laagdrempelig extra alternatief voor klanten om met Transavia in contact te komen.’
De komende maanden moeten uitwijzen of deze vorm van extra service aanslaat. Dan bekijkt de luchtvaartmaatschappij of het de mogelijkheden verder uitbreidt. WhatsApp is net als webcare en het callcenter zeven dagen per week bereikbaar, tussen 08:00 en 22:00 uur.
[…] Transavia Klanten van Transavia kunnen de luchtvaartmaatschappij vanaf nu ook bereiken via WhatsApp. Vragen over zaken als bagage en vertrektijden worden door de luchtvaartmaatschappij binnen een uur beantwoord, zo belooft commercieel directeur Roy Scheerder: ‘’We willen het iedereen zo makkelijk mogelijk maken om met Transavia in contact te komen. Wij zien WhatsApp als een mooie aanvulling op de al bestaande mogelijkheden zoals Facebook en Twitter’’, vertelt Scheerder aan TravMagazine. […]