Transavia breidt deze week haar social media portfolio uit met Snapchat. Via dit medium deelt de airline live beelden van achter de schermen onder de naam ‘TransaviaSnap’. De content op Snapchat wordt direct geplaatst door cabinepersoneel en piloten zelf. Elke week neemt een andere werknemer het kanaal over.
Transavia introduceert Snapchat als een van de eerste Europese airlines. Dit is volgens Transavia in lijn met de ambitie om de meest digitale en toegankelijke luchtvaartmaatschappij van Europa te worden, waarbij transparantie een belangrijke rol speelt.
‘We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om de relatie met onze klanten verder te versterken’, aldus Paul de Raad, hoofd Marketing & eCommerce van Transavia. ‘Snapchat maakt het mogelijk om onze klanten direct Transavia te laten ervaren door de ogen van onze vliegende collega’s. Naast de introductie van WhatsApp en onze recente samenwerking met TripAdvisor, is dit een interessante toevoeging aan ons social media portfolio.’
Transavia is al actief op Facebook, Twitter, WhatsApp, Instagram en LinkedIn, en bereikt wekelijks meer dan 4 miljoen mensen via Facebook alleen.