De bloggers van GirlsLove2Travel.com zijn de initiatiefnemers van de ‘Blog Boot’ die tijdens de Gay Pride meevoer door de Amsterdamse grachten. De twintigste editie van de flamboyantste optocht van Nederland had dit jaar als thema ‘share’.
Reden voor bijna 100 bloggers, vloggers, YouTubers en Instagrammers om mee te varen en de parade vanaf ‘boot 54’ met hun miljoenen lezers, volgers en fans te ‘sharen’. Ook TravMagazine was aan boord.
Volgens mede-initiatiefnemer van Voila Welling is GirlsLove2Travel.com het grootste Travel platform voor vrouwen in Nederland. ‘We werken voor merken als TravelBird, Cathay Pacific, Cherry Picker en veel destinaties. Dit jaar verwerken we met ons team ongeveer 75 persreizen.’
Diversiteit
Over de reden om aan de Gaypride mee te doen, zeggen de bloggers: ‘We reizen naar alle hoeken van de wereld voor ons travelblog en zien nog te vaak dat mensen worden buitengesloten op basis van hun geaardheid, religie of standpunten.’
Eerder dit jaar werd bijvoorbeeld bekend dat de Saudische blogger Raif Badawi is veroordeeld tot 1.000 stokslagen vanwege kritische artikelen die hij schreef. ‘Prehistorisch’, zo vinden de bloggers. ‘Daarom varen we mee om onze lezers te laten zien dat diversiteit de wereld juist nóg mooier maakt.’
De online reiscommunity GirlsLove2Travel is gestart door de Amsterdamse meiden Fiek, Manon en Vi, met inmiddels een grote reislustige aanhang en tien mede-bloggers op drie continenten (Europa, Amerika en Australië).
Travelbird
Met de slogan ‘Be free as a Bird’ deed TravelBird dit jaar voor de eerste keer mee aan de Gay Pride. ‘Het is een geweldig initiatief en we waren enorm trots om in onze thuisstad, Amsterdam, mee te mogen varen’, zegt de online reisaanbieder, die een eigen boot had en zelf kantoor houdt aan de Amsterdamse grachten.
‘Wanneer je reist, deel je de wereld, en doe je dit met een open blik dan draag je je steentje bij tegen ongelijkheid.’
Hoewel de doelgroep van de Gay Pride te boek staat als koopkrachtig en reislustig, wil TravelBird geen specifieke stempels drukken op klantgroepen. ‘Het mooie aan reizen is dat het voor iedereen is, ongeacht sekse, geaardheid, culturele achtergronden of geloof. Wij zijn een kleurrijke en diverse organisatie, dat zie je terug in onze werknemers, bedrijfscultuur en hetgeen we in ons aanbod laten zien’, zegt Symen Jansma, CEO van TravelBird.
Vakantietrendwatcher Tessa aan de Stegge (Cherry Picker), die ook aan boord was, schreef recent op TravConnect een blog over persoonlijke content in blogs.