In de jaarlijkse Top 50 van grootste reisondernemingen heeft TUI Nederland opnieuw de eerste plaats veroverd. Die koppositie geeft de reisorganisatie niet uit handen, als het aan general manager Arjan Kers ligt.
‘TUI is een reisorganisatie met een lange historie, maar we zitten niet stil. Een belangrijke USP die wij als marktleider hebben is juist de combinatie van oud en nieuw. We zijn voortgekomen uit een ‘old school’ omgeving en daar hebben we ‘new school’ bij gevoegd, die ons verder brengt in de nieuwe online omgeving. Opgeteld vormt dat een effectieve, explosieve mix. Het houdt ons heel scherp binnen het bedrijf. Met resultaat: dit boekjaar hebben we in Nederland 50 procent van de omzet via de eigen websites, inclusief die van Kras, gerealiseerd. Fantastisch hoe sterk we de afgelopen jaren die richting in zijn gegaan. Hiermee liggen we voor op de targets.’
Dit betekent volgens Kers niet, dat TUI zich alleen op online verkoop gaat richten. De eigen reisbureaus en de derdenretail blijven in de distributie een grote rol spelen. ‘De consument bepaalt hoe en waar hij zijn vakantie boekt. Ik vind het belangrijk dat wij daarop inspelen’, zegt Kers. ‘We zien vandaag de dag dat nog heel veel consumenten voor de derdenretail kiezen dus zij blijven heel belangrijk voor ons. Ja, wij doen 50 procent van de omzet online, maar dat betekent niet dat de absolute omzet van de derdenretail afneemt, want we groeien zelf ook.’
Het hele interview met Arjan Kers van TUI is te lezen in TravMagazine #41.
[one_third][/one_third]