Met de komst van Texas, Colorado, Oregon, Florida en Travel South USA, waarin twaalf zuidelijke staten hun krachten bundelen, zijn dit jaar meer staten dan voorgaande jaren vertegenwoordigd tijdens de vakantiebeurs in januari op het Brand USA Paviljoen. Wederom beschikt het paviljoen over bijna duizend vierkante meter en is het paviljoen inmiddels een vaste pijler van de vakantiebeurs.
Een aantal gespecialiseerde touroperators, airlines en autoverhuurders bundelt hun krachten en zullen samen in het Brand USA Paviljoen reizigers adviseren. Het paviljoen zelf wordt net als eerdere jaren voorzien van een café, live muziek en hapjes en drankjes. Daarnaast doet ook dit jaar het paviljoen mee aan de Culinaire Route, zodat bezoekers letterlijk de smaak van Amerika kunnen proeven.
Florida en Oregon waren vorig jaar al van de partij, Texas en Colorado mogen dit jaar voor het eerst een eigen stand toerekenen. Maar de grote nieuwkomer is Travel South USA, dat een samenwerkingsverband is van de twaalf zuidelijke staten: Alabama, Arkansas, Georgia, Kentucky, Louisiana, Missouri, Mississippi, North Carolina, South Carolina, Tennessee, Virginia en West Virginia. Naast de regionale verkeersbureaus zijn reisorganisaties ArizonaPlus, Travelhome, GoAmerika, GoMotorbiking, Tioga Tours, Le Beau Reizen, America’s Tent Lodges en America Travel Guide aanwezig. Luchtvaartmaatschappij airberlin, autoverhuurder Alamo.nl en de Amerikaanse overheid die informeert over het visumaanvraagsysteem ESTA maken het paviljoen compleet. Vanaf 13 januari kunnen Amerika-Liefhebbers terecht in Hal 3, waar zij het Brand USA Paviljoen kunnen vinden.