Kuoni/Tenzing Travel heeft vrijdagavond zijn tweede shop-in-shop geopend bij Relik & van Hooft. Hans de Wilde, directeur van Kuoni/Tenzing Travel verwacht dankzij het partnership 50 procent meer omzet te behalen bij het reisbureau in Breda.
Afgelopen zomer opende Rob Schilten van De Planeet al een winkel in Nijmegen, waarbij Kuoni/Tenzing Travel de partner voor verre reizen is. Deze samenwerking levert al fors meer extra omzet op, verklaarde De Wilde.
De shop-in-shop bij Relik & van Hooft werd geopend door de Bredase wethouder van economische zaken Bob Bergkamp. Hij roemde het ondernemerschap van Louise Poggio-Stolwerk en Rob Jongmans, die samen de directie van Relik & van Hooft vormen. Relik & van Hooft heeft sinds een jaar al een shop-in-shop van Club Med, die het reisbureau 20 procent meer omzet van Club Med heeft opgeleverd. Bergkamp herinnerde aan het inmiddels 70-jarig bestaan van Relik & van Hooft en noemde het kwaliteitsreisbureau een icoon van de Bredase ondernemerswereld.
Samenwerking
Hans de Wilde denkt op termijn met 10 tot 15 reisbureaus een dergelijke samenwerking aan te gaan. ‘We zoeken stabiele partnerships. We willen onze kennis bundelen. Wij hebben veel kennis van verre reizen, terwijl veel reisadviseurs dat ook hebben. Maar daarnaast hebben zij ook kennis van de lokale markt. Dat is erg belangrijk. Zij kennen de klant.’
De Wilde wil alleen samenwerken met echte ondernemers. ‘Het moet de local hero zijn en er dient veel kennis van verre reizen in huis te zijn. Maar ondernemerschap en de persoonlijke klik is het belangrijkste.’
Foto: bij de opening van de shop-in-shop van Kuoni/Tenzing Travel bij Relik & van Hooft (vlnr) Rob Jongmans, Hans de Wilde, Louise Poggio-Stolwerk en wethouder Bob Bergkamp.