De traditionele strikte scheiding tussen reisagent en touroperator als het gaat om het ‘eigendom’ van de klant, mag van de D-rt Groep op de schop. Dit zegt CEO Don Kaspers in een uitgebreid interview met TravMagazine. ‘We laten omzet liggen, doordat we de klant niet servicen tijdens de reis.’
Volgens Kaspers is de verkoop van de reis niet afgerond zodra de reisbescheiden zijn verstuurd. Er is meer mogelijk, maar dan moeten reisagent en touroperator wel samenwerken. ‘De touroperator beschikt niet over de klantgegevens. Wij wel’, zegt Kaspers. ‘Ik ben bereid die te delen als ik er zelf ook aan verdien. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de hotelier een suite beschikbaar heeft en aan ons vraagt aan welke klant deze het beste kan worden aangeboden. Als wij provisie ontvangen over zo’n upgrade of bijvoorbeeld de verkoop van een excursie, dan heb ik er geen enkel probleem mee gegevens van de klant te verstrekken. Of ik bang ben dat de touroperator de klantgegevens misbruikt voor direct contact? Nee. Daarin kun je elkaar best vertrouwen, als je maar goede en harde afspraken maakt. De markt is er rijp voor.’
Het hele interview met Don Kaspers van D-rt Groep is te lezen in TravMagazine #41, het themanummer rond de Top 50 grootste reisondernemingen.