Kijk maar goed naar het huidige nummer van TravMagazine, want het is het laatste dat er zo uitziet. Volgende week trekken we het een modern jasje aan, want we gaan met de tijd mee. Samen met onze vormgever Jan Verheul passen we de ‘look&read’ aan. Niet alleen qua uiterlijk gaan we u verrassen, ook redactioneel zullen we ons met een versterkte redactie anders presenteren.
Ook positioneren we TravMagazine nog meer als het dynamische hart van onze andere succesvolle activiteiten en events, zoals TravConnect, onze al eerder vernieuwde website en actuele nieuwsbrieven. Om Facebook, Twitter en de e-learning op TravEcademy niet te vergeten.
Intussen heeft de reisbranche niet te klagen waar het de aandacht betreft. De Vakantiebeurs is voor alle media nog steeds het ijkpunt om ‘iets’ met reizen te doen. Vreemd genoeg is het dit jaar in de publicaties een mix van positieve en negatieve vooruitzichten. De ANVR voorop is positief gestemd, maar van touroperatorkant hoor je dat de boekingen nog later op gang zullen komen in een soort ‘last-minute jachtseizoen’.
Terecht vreest de branche de onrust in de wereld van muggen en virussen tot terreur en zelfs oorlog. Gelukkig lijkt de consument over een dikke huid te beschikken en laat niemand zijn vakantie afpikken. Ik schaar me daarom graag bij de optimisten, hoezeer de branche ook verandert. Reisaanbieders hebben de toekomst, internet de pakketreis.