De Portugese regio Alentejo heeft het Nederlandse bureau Check-in PR in de arm genomen voor de promotie. Samen met het Belgische partnerbureau Glenaki wil Check-in PR Alentejo in de Benelux op de kaart zetten als verrassende vakantiebestemming.
Alentejo, dat ten noorden van de Algarve ligt, is volgens Eline van Nunen, mede-eigenaar Check-in PR, een authentiek stukje Portugal. ‘Dat gaan wij de komende tijd extra onder de aandacht brengen door beleving te creëren rond de usp’s van de regio.’
De campagne richt zich op vakantiegangers, media en reisprofessionals. De focus ligt op niche-markten, actuele ontwikkelingen in de reisbranche en (lokale) experts met een eigen verhaal. Alentejo beslaat een derde van Portugal, heeft hetzelfde aangename klimaat als de zuidelijker gelegen Algarve en is de grootste wijnproducent van het land.
Check-in PR werd in april 2015 opgericht door Peter de Jonge en Eline van Nunen-Jansen.
Foto: de betrokkenen bij Alentejo (vlnr): Peter de Jonge (Check-in PR), Fernando Pires en António Lacerda (Turismo do Alentejo), Birgit Defoort (Glenaki), Eline van Nunen (Check-in PR), Ana Vinagre (Turismo do Alentejo) en Vítor Silva (Presidente Turismo do Alentejo).