Airberlin moet in 2016 weer zwarte cijfers schrijven. Dat stelde Stefan Pichler, de nieuwe CEO van Duitslands tweede airline, bij de opening van de ITB in Berlijn. Pichler, die tot eind januari dit jaar nog aan het hoofd van Fiji Airways stond, wil dat bereiken via een meer agressieve prijsstructuur, betere klantenservice, een multi-hub concept en een sterkere focus op leisure routes.
Nieuw
Airberlin lanceerde op de ITB meteen haar nieuwe tariefconcept, waarbij Europese vluchten door middel van zogeheten fare families in verschillende boekingsklasses met én zonder ruimbagage boekbaar worden. Nieuw is het oneway-concept onder de naam Just Fly, waarbij passagiers vanaf 44 euro per enkele reis naar Europese bestemmingen kunnen vliegen.
Om het tarief te promoten, heeft airberlin 1 miljoen tickets in de markt gezet, die voor het speciale actietarief geboekt kunnen worden.
De introductie geldt tot en met 10 maart, waarbij 1 miljoen tickets voor Europese bestemmingen vanaf 44 euro per enkele reis te boeken zijn, zoals van Düsseldorf naar Berlijn, Dresden of Hamburg. Ook naar Antalya, Barcelona, Corfu, Gran Canaria, Nice, Ibiza, Rimini, Rome en talloze andere bestemmingen gelden voor korte tijd zeer scherpe actietarieven.
De service aan boord – snack, koffie, thee, softdrinks – is bij het zogenaamde JustFly-tarief inclusief in de prijs. Vervoer van ruimbagage niet, maar deze kan desgewenst later worden bijgeboekt. De special geldt voor de reisperiode van 5 mei 2015 tot en met 29 februari 2016 en is in de GDS en via partner.airberlin.com te boeken.